یک کارشناس اموراجتماعی گفت: فرزندان که در کودکی آداب معاشرت را یاد نگرفته‌اند در آینده هنگامی که وارد اجتماع می‌شوند دچار مشکل شده وباعث طرد آن‌ها از محیط دانشگاه ویا کاری خواهند شد.

محدثه تهرانی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از وظایف والدین تربیت فرزندان در زمینه مسائل اجتماعی وآداب و معاشرت است به طوری که اگر فرزند نتواند معاشرت اجتماعی را در زندگی خود جاری کند در آینده دچار مشکل شده ودر مرحله بعدی باعث طرد شدن خود از محیط درسی ویا کاری خواهد شد که این مقوله باعث کاهش رشد وموفقیت فرد در جامعه‌اش خواهد شد.

این کارشناس امور اجتماعی بیان کرد: زندگی وقتی در خانواده و اجتماع شیرین می‌شود که فرزندان از کودکی یادی بگیرند در زمان گفتگو با دیگران چه جملاتی را بکار برده و چه‌طور از مسخره کردن دیگران و اشتباهاتشان جلوگیری کنند و در موقع صحبت با افراد جامعه از کلمات مودبانه‌ای همچون لطفاً و بفرمایید وغیره استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما باید به فرزندان یاد بدهیم که وقتی به کسی معرفی می‌شویم باید از جا برخاسته، سلام کرده وتبسمی داشته و چه زمانی باید دستمان را برای دست دادن به طرف مقابل دراز کنیم.

تهرانی تصریح کرد: ما باید طوری فرزندانمان را تربیت کنیم که بتوانند وقتی کمی به آن‌ها لطف می‌کند از آن‌ها تشکر کرده واز دادن مسئولیت به فرزندان هیچ ابایی نداشته تا در آینده آن‌ها مسئولیت پذیر شوند و برای اینکه راحت طلب نشوند ما باید کارهایی کا آن از ما خواسته‌اند انجام ندهیم.

تهرانی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به کودکان و فرزندان مان بیاموزیم که اگر اشتباهی انجام دادند ویا باعث مزاحمت دیگران شدند از عذر خواهی برخوردار بوده و قبل از پاسخ دادن به صحبت‌های طرف مقابل کمی مکث کرده واززیر لب سخن گفتن پرهیز کنند زیرا هوش و زکاوت فرزندان را زیر سوال برد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: تربیت ، فرزند ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.