" صدای پای بهار" عنوان ویژه برنامه‌ی نوروز93 کاری از گروه اجتماعی شبکه خبر برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

حسین بشرزاد،‌ تهیه‌کننده، در گفتگو با خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: برای ایام عید ویژه برنامه‌ای با نام " صدای پای بهار" تدارک دیده‌ایم که متناسب با این ایام روی آنتن شبکه‌ی خبر می‌رود.

وی گفت: لحظاتی قبل از شروع سال تحویل میزبان قاری بین‌المللی قرآن کریم هستیم که به تلاوت قرآن می‌پردازد و دعای سال تحویل را به صورت زنده اجرا می‌کند.

بشرزاد در ادامه افزود: در ویژه برنامه سال تحویل ارتباط مستقیم با کربلای معلی(حرم امام حسین (ع) )، مشهد مقدس و امام‌زاده صالح تهران به طور همزمان برقرار است که حال‌وهوای لحظات شروع سال نو را در این حرمین به تصویر می‌کشد. همچنین محمد حسین صوفی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران از دیگر مهمانان این برنامه است.

این تهیه کننده ضمن بیان این مطالب عنوان کرد: این برنامه در سیزده روز عید ادامه دارد که ساختاری ترکیبی و آیتم‌های مختلف و متنوع سعی دارد علاوه برساختارهای خبری شبکه، شادابی و نشاط را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

وی افزود: در"صدای پای‌بهار" آیتم‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بررسی نوروز در کشورهای مختلف اشاره داشت که این بخش در پنج قاره آسیا، اروپا، افریقا، آمریکا، استرالیا مورد بررسی قرار می‌گیرد. از دیگر بخش‌ها آن به ارتباط زنده با شهرستان‌های مختلف می‌توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در هر روز موضوعات مختلف از جمله "حول حالنا الی احسن الحال"، موضوع آب با کارشناسی " دکتر پرویز گردوانی" سفر(اهمیت جایگاه سفر) با کارشناسی "دکتر بهرام ایمانی" مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: "صله رحم"، "سنت" با کارشناسی"بهرام بیات" استاد دانشگاه تهران، فقط آثار باستانی و تاریخی حول محور میراث فرهنگی، فرهنگ رانندگی در جاده، نوروز در بین اقوام ایرانی، بررسی نوروز در سایر ملل به خصوص فارسی‌زبانان، "نوروز در اسلام" و نگاه دین به نوروز، نوروز در ادبیات، روز جمهوری اسلامی به کارشناسی"دکتر محمدمهدی عبدخدایی" دبیر کل جمعیت وفاداران ایران و روز طبیعت از جمله مباحثی است که در ایام نوروز روزانه به آن پرداخته خواهد شد.

وی افزود: از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به دستاورهای سال 92 و بخش موسیقی‌های محلی اشاره داشت، ضمن اینکه جهت گرامیداشت 8 سال دفاع مقدس، گزارش‌هایی در این زمینه تحت عنوان"راهیان نور" پخش می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با شروع دهه‌ی دوم فاطمیه ضمن حفظ ساختار اصلی برنامه تصمیم داریم نگاه اسلام به نوروز را بررسی کنیم و با حال‌وهوای متناسب با این ایام برنامه را پیش ببریم.

علاوه بر این نیز هر روز اخبار نرم توسط مجری برنامه به مردم اطلاع رسانی می‌شود و از نظرات آن‌ها در این برنامه استفاده خواهد شد. 

گفتنی است" صدای پای بهار" به تهیه کنندگی و کارگردانی "حسین بشرزاد" و با اجرایی "المیرا شریفی‌مقدم" هرروز در ایام عید نوروز از ساعت 7 تا 9 صبح از شبکه خبر پخش می‌شود.

لازم به ذکر است ساعت پخش ویژه برنامه لحظات سال تحویل از ساعت 19:30 الی 21:30 خواهد بود.


انتهای پیام/اق

برچسب ها: شبکه ، خبر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد صوفی نیا
۱۷:۱۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۳
سلام 13/01/1393
سلام بر شهیدان سلام بر بنیان گذار انقلاب اسلامی
سلام بر تهیه کنندگان عزیزمان در صدا وسیما
جناب آقای حسین بشر زاد پیشنهاد میکنم جناب عالی برای رانندگان جاده ها با معاضدت اساتید راهنمایی ورانندگی لیستی از مراقبت های رانندگی ولیستی از کنترل ومعاینه سلامت ماشین وپیشگیری از بدی آب وهوا وگیر افتادن در کولاک برف وباران تهیه فرموده ودر سایت مخصوص وصدا وسیما در اختیار هم میهنان قرار دهید تا هیچ نکته ای را قبل از حرکت از نظر شان دور ندارند واین فرهنگ همگانی ویکنواخت را مدیون خدمات جناب عالی باشند واز خطرات وتصادفات در امان بمانند چون توصیه های پراکنده پلیس راهنمایی را نمیتوانند در ذهنشان بطور کامل جمع بندی کنند
باتشکر وسپاس بی کران
آخرین اخبار