دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه 18 هزار پایگاه اورژانس و 2 هزار و 10 تکنسین اورژانس در ایام تعطیلات نوروز برای کمک به هموطنان در آماده باش کامل هستند گفت: در تلاش هستیم که در سال 93 اورژانس را به یک سازمان تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران؛ دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز 28 اسفند در بازدید از پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس 115 با بیان اینکه حوزه‌ی بهداشت و درمان به خصوص اورژانس چه بیمارستانی و چه جاده‌ای در تمام تعطیلات نوروز در حالت آماده باش کامل هستند، گفت: 18 هزار پایگاه اورژانس با بیش از 2 هزار و 10 نیروی اورژانس در حالت آماده باش کامل قرار دارند تا به هموطنان در این تعطیلات ارائه خدمت کنند.

وی ادامه داد: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین از هموطنان درخواست می‌کنم که در صورت سفر در ایام نکات ایمنی را در حین رانندگی رعایت کنند تا سفری ایمن و خوش برای خود و دیگران رقم بزنند.

وزیر در پاسخ به این سوال که آیا در این ایام پزشکان متخصص در اورژانس بیمارستان‌ها حضور دارند، عنوان کرد: اینکه به طور عام قول بدهم که در هر ساعت شبانه روز متخصص اورژانس در بیمارستان حضور داشته باشد، ادعای سختی است، اما اگر مقایسه‌ای نسبت به سال قبل برای حضور پزشکان در بیمارستان‌ها داشته باشیم، شرایط امسال بهتر است، چرا که طبق دستور العمل معاونت درمان وزارت بهداشت، برنامه ریزی شده تا پزشک متخصص به صورت شیفتی در بیمارستان‌ها حضور داشته باشد و پاسخگوی بیماران نیازمند باشد.

وی در خصوص چالش‌هایی که اورژانس کشور با آن روبرو است، تصریح کرد:‌ مشکلات حوزه‌ی اورژانس به دو دسته‌ی ساختاری و برنامه‌ای تقسیم می‌شوند که برای حل این مشکلات کارهای اصلی شروع شده که بیشتر در جهت رفع کمبود نیروی انسانی و پایگاه‌‌های اورژانس هستیم.

وی ادامه داد: ساماندهی اورژانس از دیگر برنامه‌های مهم ما است که این ساماندهی را از روستاها شروع کنیم تا به اورژانس بیمارستان‌های داخل شهر برسیم. البته در این زمینه خواستار همیاری و کمک مردم هستیم. در واقع ما این آمادگی را داریم که پایگاه و آمبولانس در اختیار مردم قرار دهیم تا مردم به ما در این زمینه کمک کنند.

وزیر بهداشت از تلاش برای تبدیل اورژانس از یک مرکز به یک سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: تبدیل اورژانس به یک سازمان می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
امیدوارم اقای وزیر دستور اجرای قانون ارتقا را هم برای پرسنل 115 اجرا کنند . معمولا نیمی از ماه رو به صورت شبانه روز در خدمت مردم عزیز اما دریغ از اجرای قانون ارتقا. امیدوارم باشگاه خبرنگاران هم برای اجرایی شدن این قانون برای پرسنل 115 پیگیری لازم را داشته باشد
آخرین اخبار