شنوندگان راديو اقتصاد دوشنبه 4 فروردين ماه از طيق امواج راديويي همراه با برنامه "صبحانه اقتصادي" به "دروازه تمدن جهان" سر مي زنند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو اقتصاد؛ سفرنامه "صبحانه اقتصادي" دوشنبه به شهر كاشان دروازه تمدن جهان مي رسد.

كاشان كه همچون ديگر شهرهاي كوير، از يك سو پشت به كوهستان و از سوي ديگر روي به دشت كوير دارد، با اينكه در هيچ دوره اي پايتخت كشور نبوده، اما با اين همه يكي از غني ترين شهرهاي ايران از نظر جاذبه هاي تاريخي و اسلامي به شمار مي رود.

وجود جاذبه هاي طبيعي و اكوتوريسم در كنار جاذبه هاي تاريخي، فرهنگي واسلامي اين منطقه را در زمره پنج شهر مهم مورد توجه گردشگران در كشور قرار داده است.

كاشان به لحاظ 5 هزار سال سابقه هنر و معماري بويژه آراستگي و پاكيزگي شهري در دوره اسلامي به گفته اكثر مورخان و سفرنامه نويسان، "عروس شهرهاي جهان" ناميده شده و در پاره اي موارد اين تعريف بدان حد رسيده كه كاشان را به علت تپه هاي 7 هزار ساله سيلك، «دروازه تمدن جهان» نيز ناميده اند.

بخش "سفرنامه " برنامه صبحانه اقتصادي دوشنبه 4 فروردين ماه  حدود ساعت 7:30 برروي موج اف ام رديف 98 مگاهرتزاز سري به اين شهر زده و جاذبه هاي گردشگري آن را معرفي مي كند.


انتهای پیام/

برچسب ها: رادیو ، اقتصاد ، برنامه ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار