در پی ادامه تنش بین روسیه و غرب احتمال ترسیم مجدد مرزهای ژئوپلتیک برخی کشورهای مجاور روسیه را تقویت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، احیای رویارویی ها بین روسیه و غرب به سبب بحران اوکراین، احتمال ترسیم مجدد مرزهای ژئوپلتیک برخی کشورهای مجاور روسیه را تقویت کرده است.

 کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» و اتحادیه اروپا در واکنش به پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه، مخالفت خود را با این الحاق اعلام و تهدید کردند مجازات ها را علیه روسیه تشدید می کنند. 

در همین حال "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا و "دونالد تاسک" نخست وزیر لهستان نیز بر مخالفت کشورهای خود با این اقدام روسیه تاکید کردند. 

در گزارش بی بی سی عربی در این باره با اشاره به واکنش های ناتو و غرب به بحران اوکراین و مخالفت آن‌ها با پیوستن کریمه به روسیه افزود: آنها این الحاق را طبق قوانین بین المللی مشروع نمی دانند و تاکید کردند مجازات های شدیدی علیه روسیه اعمال می کنند. 

در ادامه آمده است: واکنش های غرب نشان دهنده افزایش نگرانی ها درباره وخامت اوضاع در اوکراین و دخالت نظامی روسیه برای حمایت از روس زبان ها در شرق اوکراین است. 

گزارشگر با اشاره به اظهارات برخی مقامات غربی در انتقاد از روسیه و پخش قسمت هایی از این سخنان افزود: در این میان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان شیوه متعادل تری در پیش گرفت و پایبندی کشورش را به قوانین بین المللی در مخالفت با اقدام روسیه تاکید کرد اما خواستار حل مسئله از طریق گفتگو  شد. 

در ادامه گزارش آمده است: هر چند مسئولان جدید اوکراین مخالفت خود را با الحاق کریمه به اوکراین اعلام کردند و در اقدامی احتیاطی برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی حالت آماده باش نظامی اعلام کردند، اما محافل رسمی و مردمی روسیه از الحاق کریمه به شدت استقبال کردند. 
بحران اوکراین باعث از سرگیری رویارویی ها بین روسیه و غرب شده است و این احتمال وجود دارد که مرزهای ژئوپلتیک برخی از کشورهای اطراف روسیه بازترسیم شود.

انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار