رييس مركز سلامت محيط و كار گفت: قبل از استفاده از آب آشاميدني در پارك ها،كنار جاده ها و تفرجگاه ها به تابلوهاي هشدار دهنده آن دقت شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر كاظم ندافي در آستانه فرا رسيدن ايام نوروز و شروع سفرهاي نوروزي ضمن بيان اين مطلب افزود: هموطنان بايد از خوردن غذا و آشاميدني ها در رستوران ها و مراكز عرضه مواد غذايي كه موازين بهداشتي را رعايت نمي كنند و يا پرسنل آنها كارت بهداشت معتبر ندارند، خودداري كنند.

وي همچنين با اشاره به اين كه از موادغذايي در طول سفر بايد در يخدان نگهداري شود، گفت: غذاهاي پخته شده نبايد بيش از 2 ساعت در دماي محيط نگهداري شود و بيشتر از يكبار نبايد گرم شود.

 قوطي كنسرو را قبل از مصرف 20 دقيقه بجوشانید

رييس مركز سلامت محيط و كار ضمن تاكيد بر استفاده از محصولات غذايي داراي پروانه ساخت از وزارت بهداشت افزود: از خريد و مصرف گوشت دام هايي كه به صورت غير مجاز كشتار مي شوند مانند گوشت هاي قطعه شده فاقد مشخصات، گوشت چرخ كرده آماده و لاشه هاي فاقد مهر كشتارگاه بايد خودداري شود.

وي در مورد  استفاده از غذاهاي كنسرو شده گفت: کنسروها را پس از اطمينان از تاريخ مصرف آن و دارا بودن مجوز وزارت بهداشت بايد به مدت 20 دقيقه قبل از مصرف بجوشانید.

 خودداري از مصرف نوشيدني هاي گرم در ليوان يكبار مصرف و شفاف

رييس مركز سلامت محيط و كار با اشاره به اين كه نبايد از ليوان هاي يكبار مصرف و شفاف براي نوشيدني هاي گرم استفاده شود افزود: به هنگام سفر از يخ هاي فله اي نبايد استفاده شود و بايد از آب بسته بندي شده استفاده كرد.

وي در بخش ديگري از پيام هاي بهداشتي خود به منظور حفظ محيط زيست، از مردم خواست تا به هنگام مسافرت زباله هاي توليدي خود را در كيسه هاي مخصوص، جمع آوري و در محل هاي مناسب دفع نمايند.

دكتر ندافي در ادامه از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف از مقررات بهداشتي در مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي، مراتب را به سامانه رسيدگي به شكايات وزارت بهداشت به شماره 1490 اطلاع دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار