"هشام‌الدین حسین" وزیر دفاع مالزی اعلام کرد این کشور با همکاری دیگر کشورها محدوده جستجو برای هواپیمای ناپدید شده پرواز 370 هواپیمایی مالزی را گسترش می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یونایتدپرس ، وزیر دفاع مالزی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد این کشور با همکاری دیگر کشورها محدوده جستجو برای هواپیمای ناپدید شده پرواز 370 هواپیمایی مالزی را گسترش می‌دهد.

"هشام‌الدین حسین" تصریح کرد طبق اطلاعات جدید به دست آمده، استرالیا و اندونزی رهبری عملیات جستجو در نوار جنوبی را بر عهده می‌گیرند و در نوار شمالی نیز چین و قزاقستان عملیات جستجو را در مناطق نزدیک به خود، رهبری خواهند کرد.

حسین افزود: «در نوار شمالی، محدوده جستجو را به هفت بخش تقسیم کرده‌ایم که وسعت هر یک از این مناطق 160 هزار مایل مربع است. نوار جنوبی نیز به طور مشابه به هفت بخش تقسیم شده است. وسعت کنونی محدوده جستجوها به طور کلی به دو میلیون و 240 هزار مایل مربع می‌رسد. 
این محدوده جستجو بسیار وسیع است و به طور قطع مالزی نمی‌تواند به تنهایی در چنین منطقه‌ای به جستجو بپردازد.»

پلیس مالدیو اعلام کرد شواهد مربوط به  یک هواپیمای در حال پرواز در ارتفاع پایین را در روز ناپدید شدن هواپیمای شرکت هواپیمایی مالزی بررسی می کند.

پلیس مالدیو شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد اطلاعات پایگاه اینترنتی رسانه محلی Haveeru را مورد بررسی قرار می دهد.

بر مبنای اطلاعات گزارش شده شاهدان روز هشتم مارس هواپیمای بزرگی را در حال پرواز در ارتفاع پایین بر فراز یک جزیره دورافتاده از مجمع الجزایر 
 Kuva Huvadhoo مشاهده کرده اند.

پلیس در این بیانیه اعلام کرد اطلاعات پایگاه اینترنتی این رسانه محلی را مبنی بر پرواز این هواپیما در ارتفاع پایین بر فراز جزیره ای از مجمع الجزایر  Kuva Huvadhoo مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه ،در پی شهادت افراد درباره مشاهده هواپیمای بوئینگ 777 ناپدید شده خطوط هوایی مالزی ، سرنخ‌های متعددی تا کنون در این ارتباط کشف  شده اما نادرست بوده است.

این هواپیما روز شنبه هشتم مارس در ساعت 41 دقیقه بامداد از کوالالامپور به مقصد پکن پرواز کرد.

پایگاه اینترنتی رسانه محلی Haveeru به نقل از شاهدان اعلام کرد هواپیمای سفید رنگی با حاشیه های قرمز رنگ مشاهده شده است که به طرف جنوب مجمع الجزایر Kuva Huvadhoo پرواز می کرد.

این پایگاه به نقل از یک شاهد عینی نوشت :« من هرگز هواپیمایی را در ارتفاعی تا این حد پایین بر فراز جزیره خودمان مشاهده نکرده بودم. من حتی می توانستم به وضوح درهای هواپیما را تشخیص بدهم.»

خبرنگار یک پایگاه اینترنتی دیگر نیز اعلام کرد شواهد مشابهی در این زمینه دریافت کرده است.

در حال حاضر 25 کشور در عملیات جستجو برای هواپیمای ناپدید شده مالزی مشارکت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار