"عبدالله گل"رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد ، آغاز دوران جنگ سرد جدید نفعی برای هیچکس نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ،  رئیس جمهور ترکیه دیروز در کپنهاک تاکید کرد ، آغاز دوران جنگ سرد جدید نفعی برای هیچکس نخواهد داشت. 

"عبدالله گل" رئیس جمهور ترکیه که پس از دیدار با نخست وزیر دانمارک در کنفرانس خبری مشترک به سوالات خبرنگاران جواب می داد ، گفت : با نخست وزیر دانمارک به صورت مفصل درباره تحولات اوکراین و کریمه گفتگو کردیم.

وی گفت : ما بار دیگر بر اهمیت تمامیت ارضی اوکراین تاکید  می کنیم.

عبدالله گل با تاکید براینکه همه طرف ها باید خونسردی خود را حفظ کنند و به موازین حقوقی بین المللی احترام بگذارند ،‌ تاکید کرد ،‌ آغاز دوران جنگ سرد جدید نفعی برای هیچکس نخواهد داشت و همه از این مسئله زیان خواهند دید. 

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به اینکه دانمارک موشک های پاتریوت برای استقرار در مرز ترکیه و سوریه به این کشور ارسال کرده است و نظامیان دانمارکی نیز در چارچوب در ترکیه حضور دارند ، از دولت دانمارک به خاطر این اقدام قدردانی کرد. 

وی گفت : دانمارک تحولات سوریه را از نزدیک دنبال می کند. 

عبدالله گل در پاسخ به سوالی با اشاره به حضور صدها هزار پناهجوی سوری در ترکیه گفت : ترکیه تاکنون بیش از سه میلیارد دلار برای میزبانی پناهجویان سوری هزینه کرده است و در این زمینه به حمایت دیگر کشورها نیاز دارد. 

رئیس جمهور ترکیه همچنین ارسال کمک های بین المللی به سوریه و جلوگیری از گسترش نفوذ گروه های رادیکال در این کشور تاکید کرد.

عبدالله گل درباره روابط کشورش و دانمارک نیز تاکید کرد ، روابط دوستانه میان ترکیه و دانمارک از دوران عثمانی آغاز شده است و از آن زمان تاکنون روابط و همکاری های نزدیک میان دو کشور در همه زمینه ها ادامه یافته است. 

وی با تاکید بر تمایل کشورش برای توسعه بیش از پیش همکاری ها با دانمارک ، گفت : به محافل اقتصادی و سرمایه گذاران ترکیه توصیه کرده ام همکاری ها را با دانمارک افزایش دهند. 

تورنینگ اشمیت نخست وزیر دانمارک نیز در کنفرانس خبری مشترک سفر رئیس جمهور ترکیه را به کشورش نشانه استحکام روابط دو کشور دانست. 

وی در پاسخ به سوالی درباره تحولات کریمه گفت :نتیجه همه پرسی در کریمه قابل قبول نیست.
نخست وزیر دانمارک تاکید کرد ، اظهارات ولادیمیر پوتین در این باره که کریمه بخشی از خاک روسیه خواهد بود ، نگرانی های ما را افزایش داده است. 

نخست وزیر دانمارک گفت : سران اتحادیه اروپا در نشست آتی بار دیگر مسئله کریمه را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/؟ة>ُّ«ۀ[ريال«ۀ:ۀ[

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار