برخی از خوراکی‌ها متناسب با سن افراد اثرات متفاوتی برسلامت آن‌ها می‌گذارند و می‌توانند اثرات چندین برابر برای سلامت افراد در رده‌های سنی مختلف داشته باشند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، خوردن ماهی در سالمندی سبب کاهش ابتلای افراد به بیماری‌های پزشکی و همین طور فیزیکی تا میزان ۳۹ درصد می‌شود. 

گفتنی است، خوردن پروتئین حیوانی علاوه بر کاهش شانس ابتلا به بیماری‌های مختلف سبب کمک به فعال ماندن فرد و جلوگیری معلولیت و از کارافتادگی می‌شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پروتئین حیوانی موجود در ماهی سبب ساخت عضله در ماهیچه‌ها و مقاومت بدن در هنگام سقوط و شکستگی‌ها می‌شود. 

علاوه بر ساخت عضله مصرف ماهی و اسیدهای چرب امگا۳ علاوه بر جلوگیری از زوال مغز سبب کاهش ورم مفاصل و ابتلا به آرتروز نیز می‌شود. 

دانشمندان به ویژه مصرف ماهی را به مردان سالمند توصیه می‌کنند زیرا مردان در سالمندی بافت ماهیچه‌ای بیشتری به نسبت زنان از دست می‌دهند. 

پزشکان در عین حال هشدار می‌دهند سالمندان از مصرف گوشت و پنیر زیاد به ویژه پرچرب در این زمان خودداری کنند زیرا اثر این مواد بر سلامتی می‌تواند همانند سیگار برسلامت بدن مخرب باشد. 

دانشمندان مصرف ماهی را ۲ الی۳ وعده در هفته به صورت پخته و یا کبابی به سالمندان توصیه می‌کنند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: عضلات ، سالمند ، ماهی ، سیگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار