شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: دولت آمریکا سفارت و کنسولگری دولت سوریه در آمریکا را بست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تعلیق فعالیت  سفارت سوریه در واشنگتن و کنسولگریهای این کشور در خاک آمریکا خبر داد.

"جن ساکی" گفت:باید بر روی این موضوع تاکید کنم که ما امروز بیانیه ای درباره تعلیق فعالیت های سفارت سوریه منتشر کردیم.این به معنای آن است که آمریکا اول از همه دیگر به این سفارت به عنوان یک سفارت معتبر نمی نگرد و برای کارکنان آن امتیازات دیپلماتیکی،مصونیتی و حمایتی قائل نمی شود.این موضوع همچنین تعلیق فعالیت های کنسولگری های سوریه در شهر های تروی،میشیگان،هیوستون و تگزاس را هم در بر می گیرد.

وی افزود:سفارت سوریه در واشنگتن هفته گذشته در وبسایت خود اعلام کرد که دیگر خدمات کنسولی ارائه نمی دهد.اقدام ما  با بسته شدن یک سفارتخانه تفاوت دارد.این گامی بود که باید برداشته می شد.نگاه به گذشته برای من کار دشواری است اما همانطور که در بیانیه آمده است به علاوه گام هایی که سفارت سوریه برداشت ما به فجایعی که دولت اسد ایجاد کرده است همه توجه داشتیم اما به هرحال آنها ارائه خدمات کنسولی به شهروندانشان را متوقف کردند.

پساکی درباره خروج کارکنان سفارت سوریه گفت:شمار آنها محدود و کم است.من نمی خواهم شمار آنها را اعلام کنم زیرا تعداد آنها کم است و خانواده های آنها را در بر می گیرد.دیپلمات ها و خانواده های آنها تا سی و یکم مارس فرصت دارند تا کارهای خود را برای خروج از کشور انجام دهند.کارکنان اداری هم تا سی ام آوریل فرصت خواهند داشت که کارهای خود را به اتمام برسانند و آنها باید کشور را ترک کنند. به طور معمول سی روز برای کارکنان اداری و نه بیشتر و ده روز برای دیپلمات ها فرصت داده می شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود:این موضوع ربطی به نمایندگی سوریه در سازمان ملل ندارد و آنجا را در بر نمی گیردو ما به تعهدات خود برای میزبانی از سازمان ملل و دفتر نمایندگی این کشور در نیویورک ادامه می دهیم.


انتهای پیام  /
برچسب ها: آمریکا ، سفارت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار