معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل تداوم خشکسالی، 500 شهر در کشور دچار تنش آبی است.

حمیدرضا تشیعی افزود: علاوه بر مشکل تنش آبی، هم اکنون چهار شهر کشور نیز دچار کم آبی شدید است و مشکل اساسی تامین آب دارد که آب شرب در این شهرها جیره بندی می شود.
وی اظهار داشت: تنش آبی شهرها به دلیل فقدان تعادل میان تولید و مصرف آب ایجاد می شود و انتظار می رود مردم در زمینه مصرف آب صرفه جویی پیشه کنند.
تشیعی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب کشور اقداماتی مانند حفر چاه های جدید، تجهیز و بهسازی چاه های موجود، مدیریت مصرف و اصلاح شبکه های توزیع و مدیریت فشار شبکه را در دست اجرا دارد تا در تابستان سال آتی مشکل کم آبی در کشور شدت پیدا نکند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از آبرسانی سیار به بیش از 200 روستای این استان خبر داد و با تاکید بر شتاب بخشی به اجرای پروژه های آب این استان اظهار داشت: هم اکنون استان چهارمحال و بختیاری که سرشاخه چند رودخانه بزرگ کشور است با تداوم هفت ساله خشکسالی و کاهش بارندگی مواجه بوده و در زمینه تامین آب برای مصارف شرب، صنایع و کشاورزی این استان مشکلات زیادی وجود دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.