رئیس جمهور روسیه سخنان خود را در مجلس دومای این کشور درباره مسئله اوکراین و شبه جزیره کریمه آغاز کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی ؛‌ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از پیوستن شبه جزیره کریمه به این کشور حمایت کرد. 

پوتین در سخنرانی خود در نشست مشترک دوما و شورای فدراسیون روسیه در مسکو، بر اهمیت شبه جزیره کریمه برای روسیه و اهمیت روسیه برای کریمه در طول تاریخ تاکید کرد. 

وی با اشاره به رای نود و شش درصد از مردم کریمه به پیوستن این منطقه به روسیه گفت: این همه پرسی بر اساس اصول دموکراتیک انجام شد.

رئیس جمهور روسیه همچنین اعلام کرد روابط این کشور با «برادران» اوکراینی، همواره از اهمیتی حیاتی برای روسیه برخوردار خواهد بود.

پوتین ادامه داد : ما باید به لحاظ تاریخی اهمیت کریمه برای روسیه و اهمیت روسیه برای کریمه را درک کنیم. سواستوپل دژ روسیه و مرکز ناوگان روسیه در دریای سیاه است. شبه جزیره کریمه همواره "یک بخش جدایی ناپذیر" از روسیه بوده است و یک بخش جدایی ناپذیر نیز باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور روسیه خطاب به واشنگتن و غرب گفت : خدا را شکر که هنوز می دانید که قانون بین الملل به قوت خود باقی است. موضع واشنگتن و غرب مبتنی بر دوگانگی و کینه توزی آشکار است.  شرکای غربی در اوکراین از خطوط قرمز عبور کردند .

پوتین اعلام کرد: بهار عربی به زمستان عربی تبدیل شد و این سناریو سال دو هزار و چهار در اوکراین اجرا شد. ما نمی خواهیم اوکراین را تجزیه کنیم.
 
وی همچنین از مقامات چین به سبب حمایت از این کشور در خصوص حوادث اوکراین قدردانی کرد. پوتین از پارلمان این کشور خواست پیوستن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه را تصویب کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد سیاست خارجی آمریکا از طریق «حاکمیت اسلحه» هدایت می شود، نه بر اساس حقوق بین الملل.

پوتین در این باره گفت: «شرکای غربی ما که سرکردگی آنها را آمریکا به عهده دارد، ترجیح می دهند در سیاست های عملی خود نه به واسطه حقوق بین الملل، بلکه از طریق حاکمیت اسلحه هدایت شوند.»

وی افزود: «آنها به این باور رسیده اند که استثنایی و افراد برگزیده هستند. آنها بر این باور هستند که می توانند در خصوص سرنوشت جهان تصمیم گیری کنند، و اینکه آنها تنها کسانی هستند که می توانند درست باشند.»

انتهای پیام / 
برچسب ها: پوتین ، حمایت ، کریمه ، روسیه ، مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار