دبیر اجرایی چهارمین همایش علمی پژوهشی طب الرضا(ع)،از برگزاری همایش سراسری طب الرضا(ع) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اردیبهشت سال ۹۳ خبر داد.

 به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،دکترهادی منوری در نشستی خبری که در دانشکده طب سنتی مشهد برگزار شد، گفت: همایش طب الرضا(ع) در سه بخش مبانی نظری، تاریخچه طب اسلامی و سنتی، طب اسلامی از منظر قرآن و حدیث و بخش کلیات طب اسلامی ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۳ برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش طب الرضا(ع) به وجود تضارب آرا درباره طب اسلامی میان پزشکان اشاره کرد و افزود: برخی طب اسلامی را به عنوان یک مکتب مستقل می شناسند اما برخی دیگر این نظر را قبول ندارند.

وی تصریح کرد: به دلیل وجود تضارب آرا در طب اسلامی و سنتی از صاحب نظران در حوزه و دانشگاه دعوت کرده ایم در چهارمین همایش طب الرضا(ع) شرکت کنند.

وی به ایجاد بیمارستان تخصصی طب سنتی در کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه و کمک مسئولان بتوانیم هر چه سریع تر یک بیمارستان تخصصی طب اسلامی و سنتی را در کشور ایجاد کنیم.

منوری در ادامه صحبت هایش تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های چهارمین همایش طب الرضا(ع) برپایی ۲ کارگاه آموزشی در زمینه روش تشخیص احادیث و روایات صحیح و کارگاه آموزشی ماساژ درمانی خواهد بود.

دبیر اجرایی چهارمین همایش طب الرضا(ع) اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۷ فروردین ماه ۹۳ می باشد و ثبت نام از طریق سایت همایش امکان پذیر است.

در ادامه این نشست، دکتر «سیداحمد ثاقبی» دبیر علمی این همایش گفت: طب اسلامی و طب الرضا(ع) یک طب وحیانی است. از این رو با هدف جست وجو و بررسی مسائل طبی در دین اسلام اقدام به برگزاری همایش های طب الرضا(ع) کردیم.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت شمس توس به آدرسwww.shamstoos.ir مراجعه نمایند.


انتهای پیام /اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار