فوربس در گزارشی با اشاره به مقاومت غرب در برابر تحریم روسیه نوشت: بانکداری غرب از تبعیت از تحریم‌‌ها ضد ایران، روسیه و سوریه اکراه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی "فوربس" در گزارشی به قلم "ملیک کایلان" تحت عنوان "چرا نظام بانکداری غرب از تحریم ها حتی بر ضد ایران، سوریه و حزب الله اکراه دارد؟" نوشت: هیاهو بر سر مسئله وابستگی لندن به پول دولتمردان روس بالا گرفته است، حال این پرسش مطرح است که چگونه نظام بانکداری انگلیس به چنین سپرده‌هایی وابسته شده  و چگونه با تحریم های تنبیهی غرب بر ضد مقامات کرملین به دلیل حمله به کریمه کنار بیاید.

وابستگی آلمان به واردات سوخت روسیه مانند وابستگی مالی انگلیس به سپردهای خارجی میلیاردی روسیه است.در نتیجه ، چنین مسائلی به ناچار از اراده غرب به انزوا و تحریم کرملین می کاهد. در دوران جنگ سرد ، اقتصادهای شرق - غرب چندان درگیر یکدیگر نبودند.  آمریکا می توانست به همراه متحدانش واکنش تند و شدیدی بر ضد کشورهای عضو پیمان ورشو نشان دهد. در آن روزها ، چنین اقداماتی به ضرر آنها تمام می شد زیرا آنها بیشتر از آمریکا و متحدانش به ارز خارجی نیاز داشتند.

پایگاه اینترنتی "فوربس" نوشت: آیا از خود پرسیده اید ایران و سوریه چطور توانستند سال ها در برابر شدیدترین تحریم ها تاب بیاورند؟ در این میان باید به بانک اچ اس بی سی و بانک کانادایی - لبنانی اشاره کرد که تحریم‌ها را نادیده گرفتند. چنین مواردی درباره بانک های مختلف فرانسه از جمله بانک بی ان پی پاریبا به دلیل نادیده گرفتن تحریم‌ها صدق می‌کند. در واقع ماجرای بانک کانادایی لبنانی نشان می دهد وزارت خزانه داری آمریکا از آنچه در جریان است، آگاهی دارد. اما جلوگیری از چنین جریانی، ممکن است نظام بانکداری را به خطر بیاندازد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار