شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد ایران در دومین دور از مذاکرات هسته ای در وین موضع سرسخت تری اتخاذ می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی ؛ اشرف سعد خبرنگار این شبکه تلویزیونی در وین، درباره دور جدید مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج به علاوه یک گفت: به نظر می رسد ایران در این دور از مذاکرات از طرف مقابل خواهد خواست که امتیاز بیشتری بدهد.

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کنند ایران در این دور از مذاکرات موضع سرسختانه تری در برابر غرب اتخاذ کند. قدرت های بزرگ اصل وجود برنامه هسته ای ایران را پذیرفته اند و فقط می خواهند تضمین هایی دریافت کنند که این برنامه به تولید بمب هسته ای منجر نخواهد شد.

خبرنگار این شبکه افزود : محمد جواد ظریف تاکید کرده است که برنامه هسته ای ایران قابل مذاکره نیست و تهران فقط درباره بعضی مسایل فنی مذاکره می کند. ظریف تاکید کرد ایران مذاکره درباره توقف فعالیت دو سایت اراک و فوردو را نمی پذیرد. ایران همچنین حاضر نیست درباره کاهش تعداد دستگاه های سانتریفوژ فعال در این کشور مذاکره کند. 

وی خاطر نشان کرد: شاید بتوان گفت اختلافات بین غرب و روسیه بر سر بحران اوکراین باعث تقویت موضع ایران شده است. هر چند که مقامات روسی و آمریکایی تاکید دارند این اختلافات بر این مذاکرات تاثیری نخواهند داشت. اما این اختلافات در عمل می تواند بر همبستگی اعضای گروه پنج بعلاوه یک تاثیر بگذارد و فشارها بر تهران را کاهش دهد. ظریف با لغو ضیافت شام خود با کاترین اشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیام جدی را برای او ارسال کرد.


انتهای پیام / 
برچسب ها: اسکای ، سرسخت ، مذاکره ، وین ، جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار