مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: تندباد شدید که دیروز با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت اردبیل و ۷ شهر استان را در نوردید بیش از ۵۰۰ میلیون تومان خسارت بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی اسلامی افزود: هنوز ارزیابی ما از میزان خسارات وارده به بخش های مختلف کشاورزی، دامی و تأسیسات زیربنایی کامل شده و پیش بینی می کنیم آمار خسارت وارده بیشتر از رقم یاد شده باشد.

وی در مورد آتش سوزی در 4 قشلاق پارس آباد و 2 روستای شهرستان بیله سوار گفت: براساس اعلام فرمانداری پارس آباد بیش از 300 میلیون تومان بر اثر آتش سوزی در قشلاق رضابیگلو خسارت به هموطنان وارد شده که امیدواریم با داشتن پوشش بیمه ای بتوانند از خدمات صندوق حمایت از کشاورزی برخوردار شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: به علت آتش سوزی در چندین مکان نگهداری دام و طیور و محل نگهداری علوفه ها و کاه و کلش در آتش سوزی انجام شده به کلی از بین رفته به طوری که 200 طیور و بیش از 50 دام سبک و سنگین در دامداری های منطقه تلف شده اند.

اسلامی افزود: اکیپ‌های آتش نشانی به موقع در مکان مورد نظر حاضر شده و اقدام به خاموش کردن شعله های آتش کردند که امیدواریم با اقداماتی که در حال انجام و پیگیری است بخشی از این خسارت ها جبران شود.

وی بیان کرد: سرعت وزش باد در شهر اردبیل به 110 کیلومتر در ساعت، مشکین شهر 101 کیلومتر در ساعت و گرمی و فرودگاه اردبیل به 97 کیلومتر در ساعت رسید به طوری که علاوه بر اختلال در تردد روزانه مردم و کاهش دید رانندگان در مسیرهای خارج از شهر به دلیل گرد و خاک زیاد اکثر پروازها دیروز در اردبیل لغو شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، خسارت ، تند ، باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.