اولین شهری که دارای نام دامنه اینترنتی می‌باشد، کدام است؟

تا حدود یک دهه پیش تنها وب سایت هایی با پسوند .com را می توانستید پیدا کنید و خبری از انواع دامنه های مختلف امروزی نبود. اما دامنه این دامنه ها این روزها بسیار گسترده تر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شهر برلین در کشور آلمان، موفق شد در رقابت با چند شهر دیگر، اولین شهر دنیا لقب بگیرد که از نام دامنه اختصاصی برخوردار است، وب سایت های که قرار است از پسوند .Berlin استفاده کنند از تاریخ 18 مارس به نمایش گذاشته می شوند، The Local گزارش می دهد که حدود 55 هزار وب سایت اعلام آمادگی کرده اند تا از .Berlin استفاده کنند و آن را به دیگر دامنه های خود اضافه کنند.

مبلغ خرید دامنه .Berlin بین 50 تا 100 دلار قیمت گذاری شده است و انتظار می رود در سال اول درآمدی در حدود 700 هزار دلار از محل فروش این دامنه به دست آید که مبلغی از آن به خود شهر برلین اختصاص می یابد، علاوه بر برلین، .Wien به عنوان دامنه ی شهر وین اتریش و ناگویای ژاپن نیز به زودی دامنه‌های خود را دریافت خواهند کرد، پاریس، نیویورک و ژوهانسبورگ نیز خود را آماده دریافت دامنه می‌کنند و .London هم در ماه آوریل در دسترس خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار