فیلم سینمایی "طبقه حساس" سومین همکاری "کمال تبریزی "و "پیمان قاسم‌خانی"بود و به نظر من بدترین تجربه همکاری آن‌ها است.

حمید سلیمی منتقد سینما درگفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: فیلم سینمایی "طبقه حساس" سومین همکاری "کمال تبریزی " و "پیمان قاسمی" و به نظر من بدترین تجربه همکاری آن‌ها است .
 
وی افزود:"طبقه حساس" به عنوان یک کمدی سطحی و شتاب‌زده دست، روی یک سری شوخی‌ها گذاشته که دیگر حتی در اروپا نیز از چنین شوخی‌هایی در فیلم‌ها استفاده نمی‌شود.  
 
وی ادامه داد: چنین ایده‌هایی در این فیلم به نوعی انزجار به وجود می‌آورد، البته شوخی با غیرت از حد گذشته ایرانی‌ها ایده جالبی بود.
 
 سلیمی عنوان کرد: فیلم‌نامه این اثر دچار دوگانگی است و از نیمه فیلم عوض می‌شود و به سوی نوعی کمدی فانتزی می‌رود.
 
وی ادامه داد: این عامل باعث می‌شود که ارتباطی که مخاطب به لطف "رضا عطاران" با فیلم به دست آورده را از دست بدهد و در نهایت با یک پایان بندی عجیب و غریب روبه رو شود.  

این منتقد تصریح کرد: ای کاش فیلم"خیابان های آرام" کمال تبریزی ( این سرمایه‌ی سینمای ایران) توقیف نمی‌شد و ما به تماشای آن می‌نشستیم. 

سلیمی خاطر نشان کرد: با تمام این تفاسیر اکران فیلم "کمال تبریزی" بعد از سه فیلم توقیف شده اتفاق خوشایندی است.  
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: حساس ، طبقه ، ایده ، تفاسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا سادات
۱۳:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
این فیلم نمایشی بسیار عالی بود. آقای کمال تبریزی همواره دغدغه های جامعه را به تصویر می کشند... ولی اینبار بزرگترین دغدغه امروزی جامعه را به تصویر کشیدند... بله زنان! مردان خوشگذرانی که فکر می کنند بعد از ازدواج زن فقط یک کلفت است ... متاسفانه قشر مذهبی ما بعضا گول این طبقه از جامعه را خورده و دختر مذهبی و آفتاب مهتاب ندهده شان را به دست این به اصطلاح حاجی بازاری هایی می سپارند که نه تنها دیندار نیستند بلکه از دین فقط در جهت پیش برد امیال و هوس های خود استفاده می کنند... واقعا چه کسی پاسخگوی احساسات زنانی است که بعد از ازدواج خود را اسیر چنین طرز تفکرهایی می یابند... همه می دانیم که این مرد نه مذهبی بود و نه غیرت داشت!!! کمال تبریزی عزیز ممنونیم از جسارتت که چنین با ظرافت این مسئله را به تصویر کشیدی و چنین خلاقانه واقعیت هارا بیان کردی!
Iran (Islamic Republic of)
قدوسی
۱۵:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
این فیلم فوق العاده بود. طنز عمیق فیلم کاملا پخته و بدون اغراق بود.
فیلم نامه فوق العاده پیمان قاسم خانی و کارگردانی بی نظیر آقای تبریزی کاری کرد که بعد از اتمام فیلم به احترامشون تعظیم کردم. آغاز قوی و پایان خیره کننده فیلم حس قدرت مرگ رو در بیننده القا می کرد. فیلم برداری و نورپردازی و بازی ها همه عالی بودن
آخرین اخبار