از مسائل مهمی که امروزه به صورت یک مشکل جدی در آمده است تجملات و رسم و سوم سنگینی است که حول و حوش امر ازدواج را احاطه کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مسائل مهمی در جامعه‌ی کنونی ما وجود دارد که باعث می شود به ازدواج تن ندهند از جمله‌ی آن مسائل می‌توان به تنوع طلبی جوانان، مسئولیت گریزی ، ترس از طلاق، و شکست در آینده اشاره کرد که تمایل جوانان را برای ازدواج کاهش می دهند.
 
 مجید گلهشر جامعه شناس در این زمینه گفت: دلایل مختلف اقتصادی ، فرهنگی، اخلاقی واجتماعی در بالا رفتن سن ازدواج جوانان و عدم تمایل آن ‌ها برای ازدواج تاثیر گذار است.
 
 وی در ادامه بیان داشت: در این بین مشکلات فردی هم وجود دارد،  افراد مختلف نسبت به ازدواج ذهنیت‌های متفاوتی دارند که همین امر باعث می شود که هر کسی تصور خاصی از امر ازدواج داشته باشد افراد برای تشکیل خانواده به دنبال شخصی ایده آل می گردند شخصی که از هر جهت کامل باشد مثلا از لحاظ اقتصادی  و داشتن جنبه های ظاهری در حد عالی باشد که این دیدگاه  خود به تنهایی می تواند از عوامل به تاخیر افتادن ازدواج باشد.
 
 وی در ادامه بیان داشت: اما این تنها مشکلات فردی نیست که در امر ازدواج برای جوانان دست و پا گیر است شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین عوامل این موضوع مشکلات خانوادگی می باشد چشم و هم چشمی‌های فراوان، توقعات بی جا و بیش از اندازه از عروس و یا داماد، عدم شناخت کافی از موقعیت  افراد و خانواده ها از هم است که موجب مانع تراشی و سنگ اندازی در راه این امر خیر می گردد.
 
 وی در ادامه افزود: در برخی از موارد شکست والدین در زندگی مشترک است که موجب عدم تمایل فرزندان آن ها به ازدواج می شود.
 
اما از مشکلات دیگری که بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد و در بیشتر موارد باعث بی میلی جوانان و این امر پسندیده می شود نداشتن شغل و در آمد مناسب است زیرا اداره ی امور زندگی بر عهده ی  مرد است و باید بسیار مورد توجه قرار گیرد زیرا کوچک ترین سهل انگاری در این امر اثرات جبران ناپذیری را به وجود می آورد عامل مهم دیگر در این زمینه مسکن است جوانانی که در استانه ی ازدواج هستند برای تهیه مسکن باید مبادرت به خرید کنند که فقط تعداد انگشت شماری قادر به تهیه مسکن هستند و کسانی که تمکن لازم برای خرید مسکن را ندارند برای تهیه آن به اجاره و یا رهن روی می آورند که خود نیز شایان پرداخت هزینه ای گزاف است.
 
 این روانشناس گفت: بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان مضررات فراوانی به دنبال دارد که از جمله ی آن ها می توان به هدر رفتن سنین جوانی، دل نگرانی پدران و مادران از دید ازدواج کردن اشاره کرد.
 
وی در پایان  خاطر نشان کرد: خانواده ها مهم ترین نقش را در زندگی جوانان خئود ایفا می کنند پس می توانند با داشتن انتظاراتی معقول از طرفین، ازدواج را برای فرزندان خود آسان تر  کنند اما دراین بین مسئولان هم وظایفی را بر عهده دارند آن ها می توانند شرایطی را فراهم می کنند تا جوانان به ازدواج ترغیب شوند.
 
 البته در این بین افراد خیر هم می توانند یاری رسان جوانن باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تجمل ، زندگی ، مشکل ، رسوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۳
حرف دل همه هستش.ممنون از خبرنگار این خبر
آخرین اخبار