کارشناس لبنانی گفت: هدف تروریستهای موسوم به "جبهة النصره" این است که خود را لبنانی معرفی کنند و میان شیعیان و سنی های لبنان فتنه انگیزی کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، کارشناس لبنانی گفت : هدف تروریستهای موسوم به "جبهة النصره" این است که خود را لبنانی معرفی کنند و میان شیعیان و سنی های لبنان فتنه انگیزی کنند.

 سرهنگ هشام جابر رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه در ارتباط تلویزیونی با این شبکه گفت : شکست مفتضحانه تروریستها در یبرود سوریه موجب شده است که خودروهای از قبل بمب گذاری شده به سرعت از این منطقه خارج شود و وارد لبنان شود. آنها همچنین سعی در القای این ادعا دارند که همچنان حضور دارند و به این شکل روحیه خود را حفظ کنند.

وی افزود : این رویدادها قابل پیش بینی بود و احتمالا بین 4 یا 5 خودروی بمب گذاری شده وارد خاک لبنان شده است  که نیروهای امنیتی لبنان اکنون در تعقیب آنها هستند و ارتش لبنان موفق شده است یکی از این خودروها را قبل از عملیات انفجاری شناسائی کند.

هشام جابر گفت:با استقرار نیروهای ارتش سوریه در یبرود و فلیطه و دیگر مناطق مرزی لبنان با سوریه این گروهکها چاره ای جز فرار ندارند و اکنون نگران هستیم که این افراد وارد خاک لبنان شوند.

وی افزود : گروهک تروریستی جبهة النصرة سعی دارد صبغه ای لبنانی به خود بدهد اما واقعیت این است که این گروهک لبنانی نیست و شیوخ سنی در گذشته این گروهک را محکوم کرده اند.

این گروهکها با شانزده انفجاری که در لبنان انجام داده اند تلاششان این بوده است که در لبنان فتنه شیعی سنی ایجاد کنند.اما به اعتقاد من این تلاشها بی نتیجه است و تلاشهایی که آنها در بقاع و علیه شیعیان انجام داده اند بی نتیجه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار