یک پزشک دوستدار طبیعت سیرجانی بیش از 200 کیلوگرم بذر بادام کوهی اصلاح شده را برای کاشت بین مردم و علاقه مندان به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست توزیع کرده است.

دکترمحمد عباسلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: بیش از 200 کیلوگرم بذر بادام کوهی را که بالغ بر 4 میلیون 500 هزار دانه بادام کوهی ( در اصطلاح محلی الوک) بوده را از ابتدای اسفند جاری خریداری و تهیه و برای کاشت بین مردم و علاقه مندان به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست توزیع کرده است.

وی افزود: این گونه ی گیاهی علاوه بر سودآوری و اشتغال زایی نیاز به آب ، کود و نگهداری پس از کاشت ندارد و تا نیمه اول فروردین قابل کاشت است.

دکتر عباسلو تهیه بذر ارزان ، نبود افت برای درخت بادام کوهی ، رشد در خشکسالی و کم آبی ، نخوردن درخت توسط جوندگان به علت تلخی برگهای بادام کوهی و کاشت آسان در عمق 10 سانتیمتری در کنار بوته های بیابانی را از مزایای این درخت پر محصول دانست و خاطرنشان کرد: این درخت در برابر آفات مقاوم است و پس از رشد می تواند پایه سایر درختان میوه مانند هلو ، آلوچه و زردالو باشد.

مسئول منابع طبیعی سیرجان هم گفت: در مناطق مختلف شهرستان سیرجان بیش از یک صد هکتار جنگل بادام کوهی وجود دارد.

مهران میر شاهی با اشاره به اینکه اسفند جاری جامعه پزشکی سیرجان به سرپرستی آقای دکتر عباسلو 200 کیلو گرم بذر اصلاح شده بادام کوهی را تهیه کرده اند ، افزود: با کاشت این بذرها و سازگاری که این گونه گیاه با عرصه های بیابانی استان دارد ، شاهد افزایش 20 درصدی این درختان خواهیم بود.


برچسب ها: منابع طبیعی ، حفظ ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.