نیروهای ویژه نیروی دریایی آمریکا کنترل نفتکشی را که حامل نفتی است که به طور غیرقانونی از شورشیان لیبی خریداری شده است را در اختیار گرفتند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ نیروهای ویژه نیروی دریایی آمریکا کنترل یک نفتکش را در اختیار گرفتند که حامل نفتی است که به طور غیرقانونی از شورشیان لیبی که پایانه‌های نفتی شرق این کشور را به اشغال خود درآورده‌اند، خریداری شده است.

دریادار "جان کربی" مسئول دفتر مطبوعاتی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای آمریکایی به درخواست دولت‌های لیبی و قبرس به نفتکش مورنینگ گلوری نزدیک شدند و کنترل آن را در دست گرفتند».

وی افزود در این عملیات به کسی آسیب نرسید.

سه لیبیایی مسلح چندی پیش در همین ماه میلادی (مارس) این نفتکش را ربوده بودند.

جان کربی خاطر نشان کرد این عملیات به تصویب باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا رسیده بود و روز دوشنبه کمی پس از ساعت دو به وقت گرینویچ در آب‌های بین المللی جنوب شرق قبرس انجام شد.

بنا بر بیانیه پنتاگون، مورنینگ گلوری «حامل محموله نفتی است که متعلق به شرکت ملی نفت لیبی است. این کشتی و محموله آن غیرقانونی در بندر السدرا به تصرف درآمده‌ بودند».

پنتاگون خاطر نشان کرد خدمه‌ای وابسته به نیروی دریایی آمریکا هدایت این کشتی را در دست گرفتند و این کشتی به زودی به یکی از بنادر لیبی می رسد».

انتهای پیام/


برچسب ها: امریکا ، کنترل ، نفتکش ، حامل ، نفت ، قاچاق ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار