امضای قرارداد ساخت واحد اوره و آمونیاک مجتمع پتروشیمی هرمز به ظرفیت یک میلیون تن در سال بین شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی وشرکت پتروشیمی هرمز در فاز 2 منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عادل نژاد سلیم مدیرعامل شرکت پتروشیمی خلیج فارس درمراسم امضای قرارداد گفت: امضای قرار داد واحد اوره و آمونیکا پتروشیمی هرمز با یک شرکت داخل نشان دهنده‌ رشد و ارتقای توانمندی متخصصین داخلی است که به جرات می‌توان گفت: متخصصان داخلی توانایی مسئولیت اجرای مگا پروژه‌ها را دارند.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور انجام می‌شود گفت: هم اکنون متخصصان داخلی توانمندی طراحی، انجام مهندسی و ساخت پروژه‌ها را دارند.

وی گفت: یکی از اهداف هلدینگ خلیج فارس توسعه صنایع پتروشیمی و اقتصادی کشور است که در همین راستا برنامه‌های وسیع را در دست اقدام دارد.

نژاد سلیم با اشاره به اجرای این قرارداد گفت: قرار داد احداث واحد عوره و آمونیاک پتروشیمی هرمز به منظور جلوگیری از هدر رفتن گاز طبیعی، ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و صنعتی، صادرات و درآمدزایی برای کشور اجرا می شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت این مجتمع 676 هزار تن آمونیاک و یک میلیون و هفتادو دو هزار تن اوره خواهد بود پیش بینی می‌شود، این مجتمع در سال 1397 به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه مهندسی تفضیلی و مهندسی اصولی و ساختمان و نصب برعهده‌ی شرکت مدیریت توسعه‌ی صنایع پتروشیمی است گفت: برای اجرای این طرح 526 میلیون دلار و 956 میلیارد ریال به ارزش تولیدات قابل فروش آن سالانه 8200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:اوره به عنوان کد شیمیایی و آمونیاک در صنایع مختلف مانند مبردها و سردخانه‌ها هم چنین صنعت چاپ کاربرد دارد در این طرح استفاده حداکثر از توان داخلی در مراحل مختلف مهندسی ساخت و تجهیزات داخل در برنامه خواهد بود.

گفتنی است عملیات اجرایی سایت شروع شده خوراک گاز طبیعی از سازه پارس جنوبی تهیه می‌شود که با اجرای آن یک محصول به سبد تولیدات خلیج فارس اضافه می‌شود.

مجید محمودیان مدیرعامل شرکت توسعه‌ی پتروشمی خلیج فارس گفت: اهداف اصلی این شرکت توسعه منابع علمی و توسعه‌ی اقتصادی در سطح کلان کشور است که در این زمینه برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت علی رغم مسائلی که صنعت پتروشیمی در تحریم ها داشت متاسفانه در چند سال اخیر توسعه این صنعت به فراموشی سپرده شده است اما هم اکنون با تدوین برنامه‌های جدید امیدواریم در چند سال آینده شاهد شکوفای این صنعت در کشور باشیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار