نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به پیشرفت های علمی کشورمان در زمینه های مختلف، گفت: تنها نظامی که در مقابل زورگویی های آمریکا ایستاده، جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان در سالجاری با حضور آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان،علیرضا رزم حسینی استاندار و سایر اعضاء در دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد.

در این جلسه آیت الله جعفری با بیان حدیثی از پیامبر اعظم (ص) مبنی بر اینکه " اگر روزی بر من بگذرد که بر علم و دانشی که مرا به خدا نزدیک می کند ، افزوده نشود، آن روز برای من مبارک نیست. " ، گفت: علم و دانش یکی از مسائل مهم در مکتب اسلام است و از جانب پیامبر اعظم (ص) بر کسب آن بسیار سفارش شده است.

وی با بیان اینکه رمز پیشرفت و تکامل در همه عرصه های زندگی از جمله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، علم است، خاطرنشان کرد: البته منظور علمی است که انسان را به خداوند متعال نزدیک کند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: آمریکا و دنیای غرب از نظر علم و تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده است اما این علم خدایی نیست.

وی یادآور شد: در دولتمردان آمریکا اثری از مردانگی و مروت دیده نمی شود و این در توافقات اخیر 1+5 به وضوح ثابت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه بعد از توافقات اخیر 1+5 همچنان تحریم ها به قوت خودش باقی است، گفت: دولتمردان آمریکایی حتی به شرکت های خارجی هشدار داده اند که با ایران هیچ فعالیت اقتصادی نداشته باشند.

وی افزود: لابی های یهودی حرف اول را در آمریکا می زنند و مسیر را برای آنها تعیین می کنند.

آیت الله جعفری با بیان اینکه علم به همراه ایمان به خدا است که انسان را به مراحل بالایی از کمال و انسانیت می رساند، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی با اعتقاد به این مسئله در بعد علمی به درجات بالایی از علم دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از پیشرفت علمی ایران در هراس است، گفت: آمریکا از الگو شدن ایران برای سایر کشورهای جهان می ترسد و برای همین با ایران اسلامی دشمنی دارد./ش


برچسب ها: ایران ، اسلامی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.