مديرکل استاندارد تهران با تاکيد بر حساسيت اسباب بازي ها در سلامت فکري و جسمي کودکان ، گفت: بازرسي از مراکز عرضه اين وسايل آغاز شده است و با توقيف اسباب بازي هاي غيراستاندارد ادامه مي يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره کل استاندارد استان تهران ، مسلم بيات با اشاره بر اجباري بودن استاندارد اسباب بازي ها ، در اين باره افزود: در جريان بازرسي کارشناسان و بازرسان اين اداره کل از مراکز عرضه و فروش اسباب بازي ها ، چندين اسباب بازي با نام هاي تجارتي کوشا ، عرشيا ، دانيال ، گلچين ، بازي شکل و رنگ ، پا به پا ، غزال و سازه جادويي ، به علت غيراستاندارد بودن توقيف و جمع آوري کردند.

وي گفت: طبق استاندارد ملي مربوط به اسباب بازي ها ، به شماره 6204 و 8267 ، يک اسباب بازي استاندارد بايد از نظر فيزيکي لبه و نوک تيز نداشته باشد.

بيات با اشاره به اين که مواد بکار رفته در اسباب بازي ها نبايد براي سلامت کودک خطرآفرين باشد، افزود: توجه به نشانه گذاري ، گروه سني مشخص شده و نشان استاندارد از جانب مصرف کنندگان ضروري است. 

وي در پايان يادآور شد: کارشناسان اين اداره کل ، سالانه نسبت به نمونه برداري و آزمون اسباب بازي هاي موجود در بازار ، در قالب طرح طاها اقدام کرده و در صورت رد نتيجه آزمون آن ، اسباب بازي هاي غيراستاندارد را جمع آوري مي کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار