دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: ایجاد فرهنگ‌سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و افرایش روحیه کار و تلاش باید در مقاطع مختلف به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره نقش نظام آموزشی در توسعه اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی یک نظام اقتصادی است که هماهنگ با سیاست‌های کلان کشور و برای مقاومت در برابر اقدامات تخریبی دشمنان شکل می‌گیرد تا در برابر ضربات اقتصادی و به ویژه تحریم‌ها ایستادگی کند و کشور را بر ریل توسعه و پیشرفت کماکان پیش ببرد. بی شک، در این میان، دانش‌آموزان، به عنوان یک جمعیّت حدود12 میلیون نفری، نقش بسیار مهمّی در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی و لبّیک به ندای رهبر انقلاب دارند.

وی افزود: ایجاد فرهنگ‌سازی در زمینه رشد اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است یعنی در مقاطع آموزشی پایین‌تر به دانش‌آموزان باید روحیه کار و تلاش و فعال بودن در زمینه‌های تولیدی را ترویج کنیم و باید به سمتی حرکت کنیم که حس تعاون و همکاری در ما تقویت شود و اگر بخواهیم به این سمت حرکت کنیم باید تلاشمان را در زمینه کسب علم و دانش افزایش دهیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: باید با یک حرکت انقلابی و عظیم جامعه را به سمت استفاده از تولیدات داخل سوق داد تا علاوه بر مصرف صحیح بتوان اقتصاد را مقاوم و شکوفا ساخت. هر دانش‎آموز اگر بکوشد نوع داخلیِ کالای مورد نیاز خود را بخرد و خانواده و دوستان خود را نیز به این امر تشویق کند، بی شک گام بسیار مهمّی در راستای حمایت از تولید ملی، برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این باره نقش آموزش و پرورش نیز بسیار مهم است، زیرا با ارائه‎ی متونی صحیح و اسلامی به دانش‌آموزان و ارائه‎ی راهکارهای مناسب تربیت، برای خدمت به کشور و تلاش برای ساختن اقتصاد ملّی و اسلامی به دانش‌آموزان شوق و انگیزه‎ی لازم را خواهد داد و از سویی، همین فرزندان محصّلِ ایران زمین هستند که با تلاش خود، آینده‎ی روشن و پر امیدی را برای کشور سرافراز و پهناورمان رقم خواهند زد.

علامتی در پایان گفت: نظام تعلیم و تربیت و آموزشی کشور ما باید کودکان، نوجوانان و جوانان ما را متناسب با شرایط و نیازهای امروز تربیت کند، یعنی از کودکی آنان را خلّاق، جهادگر و سخت کوش بار بیاورد. به طور قطع، چنین فرزندانی با این تعلیم و تربیت، سازندگان اقتصاد مقاومتی کشور خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نقش ، اقتصاد ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار