فرمانده انتظامی استان اصفهان ازمتلاشی شدن بیش از 100 باند کلان مواد مخدر در سال جاری در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، سردار عبدالرضا آقاخانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به کشف 35 تن مواد مخدر در استان اصفهان ، افزود: امسال کشفیات مواد مخدر 65 درصد افزایش یافت.

وی همچنین از افزایش 58 درصدی دستگیری قاچاقچیان موادمخدر در استان اصفهان خبردادو گفت: دستگیری قاچاقچیان کالا و سارقان در سال جاري به ترتیب 25 درصد و 21 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه امسال با کاهش 10 درصدی جرایم خشن نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم، اظهار کرد: بیش از 85 درصد این جرایم تاکنون کشف شده است که 80 درصد این کشفیات به صورت علمی بوده است.

سردار عبدالرضا آقاخانی با بیان اینکه کشفیات سرقت در سال جاری نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش نشان می دهد ، تصریح کرد: در سال 92 بیش از دو میلیون لیتر مواد سوختی از جمله گازوئیل در استان کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در سال 92 بیش از دو میلیون و 400 هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس 110 برقرار شد، اضافه کرد: نزدیک به 50 درصد این تماس‌ها منجر به عملیات شد و هم‌چنین بیش از هفت هزار تماس مردمی با سامانه 197 نیروی انتظامی در خصوص انتقاد، پیشنهاد، راهنمایی و شکایت گرفته شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در سال 92 با کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی در استان مواجه بوده‌‌ایم، خاطرنشان کرد: با کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی در کشور رتبه اول در این بخش را بدست آوردیم.

آقاخانی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته کشفیات سرقت از رشد 44 درصدی برخوردار بوده است، ادامه داد: در کشف قتل در سطح استان با افزایش 45 درصدی و در مجموع جرایم خشن و مهم با افزایش 85 درصدی روبرو هستیم.

وی با اشاره به اجرای بیش از 74 عنوان طرح عملیاتی در 11 ماهه سال جاری، گفت: بیش از 270 طرح پاکسازی معتادان در محله‌های اصفهان در این سال انجام شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شاخص کشف در کل جرایم استان بین 60 تا 65 درصد است، گفت: در تلاش هستیم که شاخص کشفیات در سال 93 به رقم 80 تا 85 درصد افزایش یابد.

آقاخانی با اشاره به ادامه اجرای طرح کیفیت سازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های شهر تحت عنوان طرح مکنا، اظهار کرد: در سال جاری شش کلانتری در فرآیند، خوشایندسازی محیط و فیزیک نوسازی شد و بر اساس این طرح در سال 93 این تعداد به 20 کلانتری افزایش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با توجه به اهمیت تحقیق و پژوهش در نیروی انتظامی گفت: در سال آینده پنج دفتر تحقیق و پژوهش در سطح دانشگاه‌های استان دایر خواهیم کرد و تعامل قوی‌تری نیز با مراکز علمی، دانشگاهی برای استفاده از ظرفیت اساتید در ماموریت‌های ناجا خواهیم داشت.

سردارآقاخانی با بیان اینکه کلید طرح پلیس افتخاری در اردیبهشت ماه سال جاری در اصفهان زده می‌شود، افزود: برگزاری چهار نشست و همایش با شوراها، شهرداران و مردم، استفاده از نظرات اقوام مختلف، برگزاری جلسات فصلی با ائمه جمعه سراسر استان در راستای ارتقای امنیت در استان از برنامه‌های نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی برای کارمندان نیروی انتظامی، گفت: در سال جاری سه هزار و 400 همکار نیروی انتظامی حافظ یک جزء قرآن شدند اما در تلاش هستیم این رقم را به 23 هزار و 500 نفر معادل تعداد شهدای استان افزایش دهیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه فرهنگ چهارشنبه سوری را قبول نداریم، اضافه کرد: تعرض به اموال مردم و دولت، مسدود کردن خیابان‌ها، تجمع‌های منجر به سلب آرامش مردم و حرکت‌های ناشایست در خیابان‌ها، خط قرمز پلیس در برخورد با افراد در چهارشنبه سوری است.

آقاخانی با اشاره به راه اندازی 20 ایستگاه امنیت و سلامت در ورودی‌های استان اصفهان، تصریح کرد: بیشتر تصادفات و واژگونی خودروها در 20 کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد به همین دلیل نیروی انتظامی ایستگاه‌های امنیت و سلامت را در ورودی‌های استان ایجاد می‌کند.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، متلاشی ، شدن ، باند ، مواد ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.