معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور از اجرای طرح آرامش بهاری در دو هزار و 286 بقعه متبركه سراسر كشور از 28 اسفند تا 15 فروردين ماه خبر داد.

حجت الاسلام احمد شرفخاني معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: برگزاري نمايشگاههاي مختلف فرهنگيعرضه محصولات فرهنگي، برپایی خيمه هاي معرفت براي پاسخگويي به مسائل شرعي و گفتمان هاي ديني ، ارائه مشاوره خانواده ، برگزاری غرفه هاي كودك و نوجوان از جمله برنامه هاي تدارك ديده شده در این طرح است.

وی افزود: این طرح در راستای اجرای برنامه هاي متنوع فرهنگي معنوي و خدمت رساني در اسكان و افزایش رفاه حال زائران و رضایتمندی مسافران نوروزي برگزار می شود.

به گفته معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور بيش از دو هزار روحاني براي اجراي طرح نوروزي آرامش بهاري به آستان های مقدس امامزادگان در بقاع متبرکه سراسر كشور اعزام می شوند.

وی اجرای طرح نوروزي آرامش بهاري را حرکت ارزنده ای در استفاده از ظرفيت تعطیلات عيد نوروز در افزایش معارف دینی مردم دانست و گفت: طرح آرامش بهاری در بقاع متبركه استفاده علاوه بر ازائه خدمات رساني رفاهی به هموطنان گامی اساسی در ارتقاي سطح معارف و معرفت آنها نیز است.

حجت الاسلام شرفخاني در ادامه از اجراي ويژه برنامه هاي تحويل سال در يكهزار و 820 امامزاده در سراسر كشور خبرداد و گفت : حضور در کنار امامزادگان بقاع متبرکه همزمان با تحويل سال نو براي مردم ايران بعنوان يك سنت دیرینه و اعتقاده مذهبی پسنديده نهادینه شده است.

به گفته وی،سازمان اوقاف و امور خيريه با اجراي دو ويژه برنامه در حال آماده سازي زير ساخت هاي قطب فرهنگي بقاع متبركه در راستاي تحقق تدبير ارزشمند مقام معظم رهبري مبني بر تبدیل بقاع متبركه به قطب فرهنگي كشور تلاش می کند.

این مقام مسئول، عمران و آباداني امامزادگان را يكي از زير ساخت هاي تبديل امامزداگان به قطب فرهنگي كشور عنوان کردو افزود: بر همين اساس طرح جامع خود فرهنگي شدن بقاع متبركه نیزدر چهار بخش طراحي شده و هم اكنون در حال اجرا است.

حجت الاسلام احمد شرفخاني معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور برای حضور در مراسم تودیع و معارفه هیئت امنای حرم های مطهر حضرت سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) در مشهداردهال كاشان وآستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل به این منطقه سفر کرده بود./ش


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، طرح ، آرامش ، بهاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.