مجموعه « آنسو» برای ایام نوروز گلچینی از بهترین مستندهای خارجی را در نظر گرفته است .

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ « آنسو» به پخش و بررسي بهترين هاي سينماي مستند جهان اختصاص دارد و در هر قسمت يكي از آثار برتر سينماي مستند جهان را با حضور كارشناسان خبره، پخش و سپس نقد و بررسي مي كند. اين مجموعه توسط محمد حميدي مقدم ساخته شده است.

این مجموعه در ایام نوروز هر شب به جز جمعه ها ساعت 23 از شبکه مستند پخش خواهد شد .


عنوان اصلی

کارگردان

سال ساخت

خلاصه داستان

جوایز

خیابان 51درختی

Doug Block

2005

مستندی شخصی از روابط حانوادگی خانواده‌ی کارگردان. موضوع این مستند به زندگی یک زوج موفق و شاد می‌پردازد که پس از مرگ زن، شوهر با شخص دیگری ازدواج می‌کند. حالا پسر خانواده درباره‌ی این موضوع و کنار آمدن با آن یک مستند ساخته است.


جوکریلیست

Joseph Garner

2012

جوزف گارنر جوان ۲۹ ساله‌ی آمریکایی که در شرایط بد اقتصاد آمریکا و دیدگاه ناامیدش به این جامعه به سر می‌برد تصمیم می‌گیرد تا با وسایلی ابتدایی و تنها با یک کوله پشتی شروع به مسافرت به مناطق مختلف جهان و آشنا شدن با سبک‌های زندگی صمیمانه‌ و ساده‌تر در گوشه کنار جهان کند. سفری آکنده از کشف و شهود که زندگی بهتری برای او به ارمغان می‌آورد.


سرزمین رئیس جمهور

Jon Shenk

2012

با گرم‌تر شدن زمین و بالا آمدن آب اقیانوس‌ها کشور مالدیو تا چند سال آینده به کلی به زیر اب می‌رود. این مستند به تلاش‌هایسیاسی، دیپلماتیک و محیط زیستی رئیس جمهور این کشور کوچک می‌پردازد که سعی دارد جهانیان را از امکان بروز یک فاجعه در کشورش با خبر سازد.


دارکون

Luke Meyer, Andrew Neel

93

درباره فرهنگ علاقه به سوپر قهرمان ها و ماجرهای جالب اجتماعی حول و حوش این موضوع- اجتماعی- فانتزی- کمدی

برنده یک جایزه از SXSW Film Festival

تصاویر کثیف

Étienne Sauret

داستان ساخت اکستازی و پزشک داروشناسی که آن را ساخت و این که چگونه اکستازی از یک داروی مفید در دهه‌ی پیشین به یک ماده‌ی مخدر مدرن تبدیل شد.


نقاش و معمار

Jason Cohn, Bill Jersey

2011

چارلز و ری ایمز زوج هنرمند و تاثیر‌گذاری هستند که یکی به فعالیت معماری مشغول است و دیگری به طراحی صنعتی. فیلم به بررسی زندگی و کارهای این دو هنرمند می‌پردازد و با تلفیقی از تصاویر آرشیوی و مصاحبه با همکاران و دپستان آن‌ها سعی دارد یک چشم‌انداز جامع از زندگی این دو هنرمند ارائه دهد.


کارخودی ها

Charles Ferguson

2010

درابره بحران مالی و رکود اقتصادی حاکم بر آمریکا و وال استریت

برنده‌ی اسکار بهترین مستند 2010

عنوان اصلی

کارگردان

سال ساخت

خلاصه داستان


رابین هود واقعی

M. David Melvin

2010

درباره ریشه‌های اسطوره‌ی رابین هود - تاریخ


خروج از مغازه کادوفروشی(بنسکی)

Banksy

2010

مستند کاندیدای اسکار ساخته گرافیتی کار مشهور معاصر، بنکسی درباره‌ی وجوه نمایش و داد و ستد‌های هنر و تجارت. همراه با روایت طنزآمیز داستان مرد عجیبی که از دوستی در کنار بنکسی به یکی از هنرمندان بزرگ پاپ آرت بدل شد.

نامزد اسکار بهترین فیلم مستند. بهترین مستند جایزه منتقدان شیکاگو. بهترین مستند فستیوال فیلم شیکاگو. نامزد بهترین مستند بفتا

فروپاشی

Noel Dockstader

2010

در این مستند، نشنال جغرافی همراه تیم فرضی می شود که در سال 2210 به بررسی چگونگی از بین رفتن تمدن امروزی می پردازد.این مستند براساس کتاب Collapse پروفسور جرارد دیاموند ساخته شده که به طور خلاصه به سقوط تمدن ها به دلیل مشکلات محیطی می پردازد.


denis cote

2012

یک مستند کالت از فیلم‌ساز شهیر کانادایی دنیس کوته که در آن با شیوه‌ای نوین و منحصر ‌به فرد از ملال و روزمرگی حیوانات یک باغ وحش در ایالت کبک کانادا سخن می‌گوید. رساله‌ای تصویری و انتزاعی در اعتراض به رفتار انسانِ معاصر با حیوانات


Lucien Castaing-Taylor, Verena Paravel

2012

مستندی تجربی از لوسین کستینگ تیلور، قوم‌شناس و مستند‌ساز زبر دست و سازنده‌ی مستند به یاد‌ماندنی «علف شیرین» که در آن با هم‌سفر شدن با یک کشتی ماهیگیری در اقیانوس به فرآیند ماهیگیری و زندگی کارگران در کشتی و وضعیت ماهی‌ها و جانداران دریایی می‌پردازد


سرقت از بانک

Alexandru Solomon

2004

در سال ۱۹۵۹ شش افسر پلیس رومانی به بانک ملی این کشور دست‌برد می‌زنند اما به دام می‌افتند. فیلم به بررسی این واقعه و بازداشت آن‌ها و بازسازی صحنه‌ی جرم توسط آن‌ها می‌پردازد.


Grand PrizeAlexandru Solomon

دواسکوبار

Jeff Zimbalist, Michael Zimbalist

95

در مورد حادثه قتل فوتبالیست کلمبیایی و گروه مافیایی اسکوبار. این فیلم در مورد ترور فوتبالیست کلمبیایی است که چند سال پیش در مسابقات جام جهانی ضربه پنالتی را از دست می دهد و در کشورش توسط طرفداران متعصب فوتبال به جرم همین پنالتی با شلیک گلوله به قتل می رسد...

برنده جایزه ایدفا 2010 ونامزد جشنواره کن

مشت زن سنگین وزن چینی

Yung Chang

2012

روایتی جذاب از رویای بوکس، رویای محمد علی کلی و مایک تایسون شدن در میان جوانان چینی
«چین سنگین وزن» مستندِ منتخب جشنواره‌های فیلم استکهلم، زوریخ، میلانو و ساندنس





انتهای پیام/ اس
برچسب ها: اسکار ، مستند ، آنسو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار