مدير عامل بانک سپه با اشاره به نقش رسانه هاي گروهي در ايجاد شفافيت اقتصادي و نقد علمي عملکردها و همچنين کمک به توانمندسازي نظام تصميم سازي گفت : در پي خلق حماسه سياسي بايد حماسه اقتصادي را در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي ايجاد کنيم.

به گزارش گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران ؛ سيد کامل تقوي نژاد گفت : با توجه به شرايط جديد بين المللي براي کشورمان بايد همه تلاش کنند اقتصاد ملي ايران اسلامي در براي همه تحولات اقتصادي بين المللي و منطقه اي ، بيمه و غير آسيب پذير شود.

وي اظهار داشت  : اقتصاد ملي تحت تاثير تحولات بين المللي به ويژه پيشرفت فناوري قرار دارد و بايد با تکيه بر توانمندي داخلي و همه تجارب خود اقتصاد توانمندي را در عرصه بين المللي معرفي کنيم.

تقوي نژاد گفت : بانک سپه هم مانند گذشته در مسير پيشرفت و توسعه اقتصادي کشور تلاش خواهد کرد و به عنوان بانک مردمي و تجاري درخدمت سياست هاي نظام هستيم.

مديرعامل بانک سپه گفت : افتخار مي کنيم که به نيروهاي مسلح نيز خدمت رساني مي کنيم  اما همه کار ما به اين بخش مربوط نمي شود بلکه در همه عرصه هاي اقتصادي و تجاري  حضور داريم.

وي  افزود : بانک سپه از بانکهاي پيشرو در اجراي طرح هاي کشاورزي ، صنعتي و تجاري است و سهم دولت از منابع ان حدود 3 درصد و بقيه هم سپرده هاي مردمي است.

تقوي نژاد تصريح کرد : بانک سپه در نظام بانکي کشور سرآمد است و کمترين مشکلات را دارد و با همکاري دولت سرمايه آن افزايش خواهد يافت.

مدير عامل بانک سپه گفت: در اجراي منويات مقام معظم رهبري پيرامون سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي کارگروه ويژه اقتصاد مقاومتي در بانک تشکيل شده است. 

سيدکامل تقوي نژاد اظهار داشت : اين کارگروه ، تنظيم سند اقتصاد مقاومتي در بانک سپه را در دستور کار قرار داده است.  

تقوي نژاد همچنين با اشاره به سياست گذاري هاي صورت گرفته در بانک سپه به منظور کمک به بخش­هاي مولد و اقتصادي گفت: اين بانک در نه ماه نخست سال جاري 59 هزار و 607 ميليارد ريال تسهيلات به بخش­ هاي مولد و بازرگاني پرداخت کرده است. 

وي افزود : در حال حاضر، سرمايه پايه بانک 850 ميليارد تومان است و شوراي پول و اعتبار اخيرا سياست جديدي را در پيش گرفته است و بانک ها تا  8 برابر سرمايه پايه ، مي توانند تعهدات تسهيلات کلان داشته باشند. 

تقوي نژاد  گفت : به دنبال افزايش سرمايه از محل تجديد دارايي به ميزان 60 ميليارد ريال و سرمايه نقدي از محل حساب ذخيره ارزي هستيم.

مدير عامل بانک سپه از کمک به رونق اقتصادي و اجراي و برنامه راهبردي حضور قدرتمندتر در عرصه  هاي اقتصادي به عنوان اولويت نخست سال اينده نام برد.

آقاي تقوي نژاد گفت: چابک کردن بانک، توجه به سرمايه هاي انساني، ارائه خدمات نوين بانکداري الکترونيک، افزايش بهره وري شعب موارد قابل توجه در راهبرد جديد بانک براي سال آينده است.

وي تاکيد کرد : براي رسيدن به رونق چاره اي جز هدايت نقدينگي به توليد نداريم و اقتصاد ايران در سال‌هاي اخير با رشد بالاي نقدينگي مواجه بوده که برخي دلايل آن افزايش خالص دارايي‌هاي خارجي بانک مرکزي، افزايش خالص بدهي‌هاي بخش دولتي‌،  فقر انضباط مالي وکسري بودجه دولت، اتکاي اقتصاد به درآمدهاي نفتي، فقر استقلال بانک مرکزي و سياست‌هاي انبساطي مالي و پولي است.

تقوي نژاد ادامه داد: حجم بالاي نقدينگي در جامعه به ايجاد التهاب اقتصادي منجر شده و امکان برنامه ريزي را از فعالان اقتصادي سلب کرده است و براي بازگشت به شرايط طبيعي و رونق کسب و کار چاره اي جز هدايت نقدينگي سرگردان به سمت توليد وجود ندارد. 

وي افزود: کنترل حجم نقدينگي و برگرداندن ثبات به اقتصاد کشور مهم است که باعث شد بخش خصوصي رغبت حضور در عرصه اقتصادي پيدا کند. 

تقوي نژاد گفت: بدون شک آثار واقعي اين اقدامات در سالهاي آينده خود را بيشتر نشان خواهد داد.
تقوي نژاد توجه خاص به خواسته و نياز مشتريان را نيز از اولويتها و برنامه هاي سال آينده بيان کرد و گفت: افزايش سهم بازار هم از برنامه هاي آتي بانک سپه است.

مدير عامل بانک سپه در ادامه اظهار داشت: در پي سودآورتر کردن بانک به عنوان يک بنگاه اقتصادي هستيم. 

تقوي نژاد با بيان اينکه براي تحقق اين مهم بايد هزينه تمام شده تامين پول را کاهش دهيم ، افزود: سبد درآمدهاي بانک سپه را متنوع تر خواهيم کرد.

وي بهبود مديريت نقدينگي را از ديگر برنامه هاي اين بانک بيان کرد و گفت: با تحقق اين استراتژي، سود آوري بانک و حضور اثر گذار آن در عرصه اقتصادي بيشتر خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، سپه ، حماسه ، توسعه ، اقتصاد ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار