مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در تعطیلات نوروزی 93 بیش از 12 هزار و 920 تخت اقامتی در اردبیل و سرعین میزبان مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ یحیی نقی‌زاده دیروز در جلسه آغاز طرح نوروزی و مانور تیم‌‌های شرکت‌کننده در این طرح در اردبیل اظهار داشت: ما برای ارائه خدمات مطلوب در ایام تعطیلات نوروزی از ظرفیت 30 هتل، 78 هتل آپارتمان و 122 میهمان‌پذیر با ظرفیت 12 هزار و 920 تخت بهره می‌بریم تا خاطرات خوشی را برای هموطنانمان در سفر به اردبیل به یادگار بگذاریم.

وی گفت: نوروز به عنوان یک میراث معنوی در سال 2010 میلادی جز آثار معنوی و ناملموس جهان ثبت شد و همه ساله اول فروردین به عنوان روز جهانی نوروز در تمام دنیا گرامی داشته شده و از این جشن و آیین به عنوان فرهنگ صلح و برقراری آرامش و امنیت یاد می‌شود.

نقی‌زاده خاطرنشان کرد: همزمان با تغییر و تحول طبیعت در نوروز، تغییرات درونی انسان‌ها نیز تحقق پیدا می‌کند به‌طوری‌ که ما تلاشمان بر این است تا از ظرفیت نوروز به عنوان یک جشن بزرگ در نشان دادن توانمندی‌های اجتماعی و خدمات‌رسانی مطلوب استفاده کرده و به ارتقا نشاط و تأمین امنیت بیشتر کمک کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه بیان کرد: در این ایام مراسم تکم‌گردانی و جشن‌های سنتی نوروز برگزار شده و با برپایی 17 غرفه هفت‌ سین در مناطق مختلف به ویژه شهرهای اردبیل و سرعین، برگزاری موسیقی آیینی عاشیقلار، پذیرایی از میهمانان و مسافران با آتش دوغ و چای و همچنین برگزاری تور رایگان اردبیل‌گردی به استقبال نوروز 93 می‌رویم تا ایام جشن و سرور به شایستگی برگزار شود.

نقی زاده از توزیع بروشور و نقشه‌های راهنمای مسافر، برپایی ایستگاه‌های بلوتوث برای ارسال پیامک‌های تبلیغی و امدادی خبر داد و افزود: همه نیروها اعم از اورژانس، هلال احمر،‌ راهداری، پلیس راه، شرکت‌های حمل و نقل، جایگاه‌های سوخت و سی.ان.جی و همچنین بقاع متبرکه با عنوان طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه‌های معرفت به میدان آمده‌اند تا ایام شاد و مسروری را برای هموطنانمان رقم بزنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از 30 مدرسه به ویژه در اردبیل و سرعین برای اسکان فرهنگیان و مسافران سراسر کشور تدارک دیده شده و در کنار آن سعی و تلاشمان بر این است تا 53 جایگاه سوخت و 47 جایگاه سی.ان.جی را نیز به همین مناسبت تجهیز و آماده‌سازی کنیم تا به هموطنان ارائه خدمات کنند/ش.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرعین ، میزبان ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.