تقوی نژاد گفت: بانک‌ها باید با مشارکت در یک کنسرسیوم برای تامین منابع مالی پروژه‌های اقتصادی حضور پیدا کنند که در حال حاضر شرایط برای حضور بانک‌ها در قالب کنسرسیوم به وجود نیامده است.

سید کامل تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: باید حجم سرمایه‌ی بانک ها برای مشارکت و حضور دراجرای طرح‌های بزرگ به کفایت لازم برسد یا آنکه بانک‌ها با مشارکت هم در یک کنسرسیوم برای تامین منابع مالی پروژه‌های اقتصادی حضور پیدا کند که در حال حاضر شرایط برای حضور بانک‌ها در قالب کنسرسیوم به وجود نیامده است.

مدیرعامل بانک سپه گفت: هم اکنون نسبت کفایت سرمایه‌ی بانک سپه با حمایت دولت تدبیر وامید از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک حدود 60 هزار میلیارد ریال جذب کرده و حدود سه هزار میلیاردریال هم از محل فروش اموال ومازاد دارایی‌های بانک به منابع مالی بانک سپه اضافه شده است.

تقوی نژاد تصریح کرد: هم چنین 1000 میلیارد ریال هم از محل حمایت دولت به منابع مالی بانک سپه اضافه شده تا این بانک بتواند در طرح‌های بزرگ مانند صنایع نفت مشارکت کند.

مدیرعامل بانک سپه با بیان آن‌که براساس بند ت تبصره‌ی پنج قانون بودجه بانک‌ها میتوانند برای دریافت مطالبات خود از دولت از محل حساب ذخیره‌ی ارزی اقدام و افزایش سرمایه کنند عنوان کرد: در این رابطه بانک سپه برای سال آینده حدود یک میلیارد دلار از محل حساب ذخیره‌ی ارزی را برای افزایش سرمایه خود در نظر گرفته است .

تقوی نژاد در رابطه با نقش اقتصاد مقاومتی در رونق اقتصاد کشور گفت: همه‌ی متولیان امر اعم از مسئولان ومردم باید به درستی اقتصاد مقاومتی را بشناسند زیرا تنها راه نجات کشور اجرای اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به اهداف بلند و پایدار اقتصادی است.

وی در پایان گفت: بانک سپه توان حضور در طرح‌های بزرگ اقتصادی را دارد و هم اکنون 5.5 میلیار دلار طرح از محل صندوق توسعه ملی را پذیرش کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار