رئیس بخش روابط خارجی جنبش حماس اعلام کرد حماس از هر موضعی که با امتیاز دهی و تسلیم در برابر طرح آمریکا مخالف باشد حمایت می کند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الرساله نت ،اسامه حمدان رئیس بخش روابط خارجی جنبش حماس اعلام کرد حماس از هر موضعی که با امتیاز دهی و تسلیم در برابر طرح آمریکا مخالف باشد حمایت می کند .

حمدان همچنین از سقف امتیاز دهی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در سفر آینده خود به آمریکا ابراز نگرانی کرد . 

 قرار است محمود عباس پیش از پایان موعد مقرر برای نهایی شدن مذاکرات میان فلسطینیان و اسرائیل ، دوشنبه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا  دیدار کند . 

این در حالی است که محمود عباس از سوی آمریکایی ها تحت فشارهای زیادی است .

اسامه حمدان تصریح کرد اگر ابومازن (محمودعباس) فشارها را نپذیرد و بر اصول مورد اعتماد مردم پایبند باشد ،در این صورت از جانب همه فلسطینیان و به ویژه مقاومت حمایت خواهد شد .

وی همچنین از محمود عباس خواست تا به مذاکرات آشتی فورا پایان دهد و مجددا به مقاومتی که دشمن صهیونیستی را وادار به عقب نشینی از نوار غزه کرد ،اعتماد کند .

حمدان تاکید کرد حماس در برابر توطئه هایی که پایداری مقاومت را هدف قرار دهد سکوت نخواهد کرد و در مراحل بعدی با مقاومت مردمی و مسلحانه با آن مقابله خواهد کرد .

پیش از این "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرده بود مقاومت به زودی مبارزه مسلحانه و عملیات شهادت طلبانه را در تمامی سرزمین فلسطین آغاز خواهد کرد .

اسامه حمدان از رهبران حماس افزود :« کسی که گمان می کند به علت فشارهای زیادی که به نوار غزه وارد می آید ،  مقاومت پرچم سفید بلند می کند و تسلیم می شود ،تنها خیال پردازی می کند و حماس از دفاع از فرزندان مردم خود دست بر نمی دارد.»

حمدان تاکید کرد یکی از اهداف سفر محمود عباس به آمریکا ،وادار کردن وی به قبول و اجرای دستورات دولت آمریکا در منطقه و تامین امنیترژیم صهیونیستی است.

سفر محمود عباس به واشنگتن در حالی انجام می شود که مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطینی و اشغالگران دچار بحران شده است .

این مذاکرات پس از پنج دوره گفتگوهایی که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا آن را برگزار کرد از ژوئیه سال گذشته میلادی دوباره آغاز شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار