با موافقت نمایندگان هر شخصی حقیقی یا حقوقی که مکلف به کسر و ایصال مالیات مودیان دیگر است در صورت تخلف مشمول جریمه‌ای معادل 10 درصد مالیات پرداخت نشده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز و در ادامه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بندهای 53 و 54 و 55 ماده واحده این لایحه را بررسی  و تصویب کردند.  
 
براساس بند 53 در شرکت منحله مدیران تسویه اشخاص حقوقی و در سایر شرکت‌ها مدیران اشخاص حقوقی غیردولتی به طور جمعی یا فردی نسبت به پرداخت مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی و هم چنین مالیات‌هایی که اشخاص حقوقی به موجب این قانون و قانون مالیات بر ارزش افزوده مکلف به کسر یا وصول یا ایصال آن می‌باشند و در دوران مدیریت آن‌ها قطعی شده باشد با شخص حقوقی مسئولئیت تضامنی خواهند داشت این مسئولیت مانع از مراجعه ضامن‌ها به شخص حقوقی نیست.  
 
براساس بند 54 نیز هر شخصی حقیقی یا حقوقی که به موجب مقررات این قانون مکلف به کسر و ایصال مالیات مودیان دیگر است در صورت تحلف از انجام وظایف مقرره علاوه بر مسئولیت تضامنی که با مودی در پرداخت مالیات‌ها خواهند داشت مشمول جریمه‌ای معادل 10 درصد مالیات پرداخت نشده در موعد مقرر و 2 و نیم درصد مالیات به ازای هر ماه به نسبت به تاخیر در مهلت سررسید پرداخت خواهد بود.  
 
چنانچه مالیات توسط دریافت کننده وجوه پرداخت شود در این صورت جریمه 2 و نیم درصد موضوع این ماده تا تاریخ پرداخت مالیات توسط مودی مزبور از مکلفین به کسر و ایصال مالیات مطالبه و وصول خواهد شد.
 
هم چنین براساس بند 55 در ماده 200 قانون فعلی عبارت "مجازات مقرر در تبصره 2 ماده 199 این قانون " به عبارت "مجازت حبس تعزیری درجه شش"اصلاح و تبصره ماده 201 قانون حذف می‌شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: مالیات ، مودی ، جریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار