فرمانده نظامی منطقه قلمون در ریف دمشق گفت ماموریت بعدی ارتش سوریه پاکسازی مناطق مجاور یبرود است که تروریست ها به آنجا فرار کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، فرمانده نظامی در منطقه قلمون در گفتگو با "جعفر احمد"، گزارشگر این شبکه گفت: با کمک نیروهای شجاع ارتش سوریه توانستیم کنترل یبرود را به صورت کامل در دست بگیریم و در حال حاضر نیز این شهر امن شده است. ما به مبارزه خود ادامه می دهیم تا بتوانیم تروریسم را در همه مناطق سوریه ریشه کن کنیم. صحنه بعدی مبارزات ما در مناطق مجاور خواهد بود که تروریست ها به آنجا فرار کرده اند.

در این گزارش آمده است برخی تروریست ها به سمت منطقه عرسال لبنان فرار کرده اند. 

نیروهای ارتش سوریه از سه محور اصلی به سمت یبرود پیشروی کردند تا این منطقه از مزدوران وهابی پاکسازی کنند. 

احمد جعفر در گزارش خود یکی از مقرهای جبهه النصره را در یبرود نشان داد. این مکان دفتر رسانه ای جبهه النصره بود. دراین مکان مجله هایی که به اسم جبهه النصره منتشر شده بود، دیده می شد.  

به گفته منابع ارتش سوریه، راهبه های ربوده شده نیز در این مکان نگهداری می شدند. 

یکی از تروریست های جبهه النصره که در این ساختمان حضور داشت در گفتگو با خبرنگار تلویزیون سوریه گفت از منطقه عرسال برای مبارزه با ارتش سوریه آمده بود. وی اذعان کرد اگر نیروهای ارتش سوریه را ببیند سرشان را قطع خواهد کرد و قلبشان را بیرون خواهد آورد. 

نیروهای ارتش سوریه بعد از به دست گرفتن کنترل منطقه، بمب هایی را که در نقاط مختلف کار گذاشته شده بود، خنثی کردند. 

یبرود، آخرین پایگاه تروریست‌ها در منطقه قلمون بود که در حال حاضر در کنترل ارتش سوریه قرار دارد. 

همچنین این شبکه گزارش داد با سيطره ارتش سوريه بر منطقه قلمون، امنيت به راه بين المللي دمشق-حمص بازگشت. 

"علی سليمان" گزارشگر اين شبکه گزارش داد، منطقه يبرود، در جنگ اهميت زيادي دارد. اين منطقه، مقر اصلي تروريست‌ها در اطراف دمشق بود. يبرود، نقطه کمک رساني به تروريست هايي بود که از لبنان به سوريه مي آمده اند. حضور تروريست ها، مسير بين المللي دمشق-حمص را تهديد مي کرد که با سيطره ارتش سوريه بر يبرود، بارديگر امنيت به اين منطقه بازگشت. 

"علی مقصود"، کارشناس امور راهبردی، نيز در اين خصوص گفت روستاي يبرود، قلب قلمون است و سقوط آن به اين معنا است که نبرد دمشق پايان يافته و ارتش سوريه پيروز شده است

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار