رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نقش دولت در عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیشتر از سایر قواست و البته مجلس نیز باید در حد توان کارهای خود را انجام دهد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: باید اقتصاد مقاومتی در همه حوزه‌های کشور جاری شود.

وی ادامه داد: نقش دولت در عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی از سایر قوا بیشتر است چرا که اگر اصلاح قانونی نیز قرار است انجام شود دولت باید آن را پیشنهاد دهد.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: مجلس در عملی شدن اقتصاد مقاومتی نقش میانی دارد و البته این به معنای ورود پیدا کردن مجلس نیست بلکه مجلس نیز باید در حد توان خود ورود پیدا کند.

قادری اظهار داشت: نمایندگان بنا دارند به صورت جدی‌تر به حوزه اقتصاد مقاومتی ورود کنند و امیدوارند بتوانند در این راستا بازدهی مناسبی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تجربه نشان داده ایجاد کمیسیون ویژه برای پیگیری یک موضوع کارایی چندانی ندارد چرا که نمایندگان وقت کافی نمی‌گذارند ولی تشکیل کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اقتصادی می‌تواند کارآمد باشد.

اضافه می‌شود؛ رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه سال ۹۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند که در پی آن این سیاست‌ها توسط روسای قوا به همه ارگان‌های ذیربط ابلاغ شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار