آقای کاکائی به جای پی بردن به اشتباه خود و بیان عذرخواهی از ملت شریف ایران و رسانه‌ها در یک حرکت روبه جلو رسانه‌های روشنگر در این زمینه را به "عروسک خیمه‌ شب‌بازی" تشبیه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ این روزها جشنواره شعر فجر با حاشیه‌هایی که پیرامون خود درست کرده تیتر اول اکثر خبرگزاری‌ها شده است.


یکی از این موارد که قابل گذشت و چشم‌پوشی نبود دعوت از شاعر ضدانقلاب و هتاک به مقدسات اسلامی و کشور ایران به جشنواره فجر بود. 

درپی اعلام این خبر خیلی از رسانه‌ها و همچنین باشگاه خبرنگاران برای پی بردن به چرایی چنین اقدامی تمام تلاش خود را انجام دادند و بعد از پیگیری‌های لازم وزیر ارشاد در اطلاعیه‌ای حضور این شاعر را در جشنواره تکذیب کرد. 

گفتنی است قبل از همه این موارد وزیر ارشاد در گفتگویی حضور چنین شاعری را تکذیب کرده بود و "عبدالجبار کاکائی" دبیر این جشنواره با بی‌اعتنایی نسبت به این موضوع و بهانه‌ قراردادن چند صدایی کردن جشنواره بازهم از دعوت این شاعر ضدانقلاب به جشنواره شعرفجر خبرداد که پس از آن وزیر ارشاد در یک بخش بعد خبری این موضوع را به طور کامل تکذیب کرد. 

بنابراین گزارش بعد از روشن‌گری‌های رسانه‌ها درخصوص دعوت از شاعری هتاک به امام راحل و انقلاب اسلامی ایران و ارزش‌های اسلامی از سوی جشنواره شعر فجر، وزارت ارشاد به اشتباه خود در این زمینه پی برد و حضور این شاعر را تکذیب کرد و اتاق فکر جشنواره شعر فجر نیز به تبعیت از ارشاد و به اجبار از مواضع غلط و مخالف جریان انقلاب خود عقب‌نشینی کرد و حال آقای کاکائی به جای پی بردن به اشتباه خود و عذرخواهی از ملت شریف ایران و رسانه‌ها در یک حرکت روبه جلو رسانه‌های روشنگر در این زمینه را به "عروسک خیمه‌ شب‌بازی" تشبیه کرده و با "هوچی‌‌گری" علیه رسانه‌ها و مطبوعات، مطلبی سراسر ناسزا و فحاشی را در صفحه شخصی یکی از شبکه‌های اجتماعی به شرح زیر قرار داده است. 

«بازی ساده لوحانه و سیاسی گماشتگان سرویس‌های ادبی و فرهنگی سایت‌های قرارگاهی با هیاهوی... رویایی... رویایی... شروع شد و بعد هم با شیپورعقب‌نشینی جشنواره! به طرز مضحک و سیما پسندانه‌ای به پایان رسید.  
آدم عاقل این خیمه‌ شب بازی کودکانه را باور نمی‌کند، رویایی، رویای جشنواره نبود که علم شکست فتح بچه‌گانه شما باشد...  
رویایی تنها یکی از صداهای متفاوت و خارج از گفتمان انقلاب بود و بهانه دعوت از او محکی برای عیار دینداری و اخلاق گماشتگان بی‌اطلاع و هوچیان رسانه‌های زنجیره‌ای... 

ظاهرا بناست صدای شاعران شنیده نشود! اما براین اراده بی‌بنیاد باید پوزخند زد که زمانه نامرادی و نامردی‌ست... 

به نوبه خودم از اغفال شدگان این بازی رسانه‌ای عذرخواهی می‌کنم نه من و نه دوستان شاعرم سینه چاک دعوت از هیچ‌کس جز حقیقت نیستیم حقیقت بزرگتر از افلاطون است... »

چنین ادبیاتی، ادبیات یک فرد به اصطلاح فرهیخته و اهل ادب نیست، کسی که مدعی فرهنگ و هنر می‌شود به جای برگزیدن لحنی متین و درخور اهل ادب و پذیرش اشتباهات، به ناسزاگویی واتهام‌زنی به رسانه‌ها اقدام کند. 


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: جشنواره ، شعر ، کاکایی ، رویایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
هرکی برای نابودی انقلاب اسلامی تلاش میکنه خدا لعنتش کنه!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
آقاي كاكايي ما هنوز اشعار شما را در حوزه جنگ ودفاع مقدس فراموش نكرديم،چه برشما گدشته كه خود را فراموش كرده ايد؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ابومحمد
۰۸:۲۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
اینگونه افراد که تمامی موجودی شان صدقه سرانقلاب میباشد وگرنه عددی نبودند که حالا ژست روشن فکری وچند صدایی به خود گرفته وموجودیت انقلاب را با اوردن مخالفانش به تمسخر مگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ملت ایران
۰۱:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
اقای جنتی باید در پیشگاه خانواده معظم شهدا پاسخگو باشد وگرنه جنتی امروز مهاجرانی دیروز میشود.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۳۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
به عنوان یک ایلامی ازملت عزیز وهمه شاعران متعهد ،به خاطر بیان غیرادیبانه وکینه توزانه ی آقای کاکایی ازهمه خوانندگان مطلب فوق غذرخواهی می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
بایدبرای چنین وزارتخانه ای خون گریه کردکه چنین افرادی درمسندآن نشسته واداره امورارشادی جامه رادردست دارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
واقعا اینچنین آدم های هتاکی چگونه بر مسند قدرتند مگر کشور مال ضد انقلاب است ؟
Iran (Islamic Republic of)
فدایی رهبر
۲۰:۰۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
امثال آقای کاکائی درقالب فرهنگ وهنروعناوین این چنینی میتوانندجاده صاف کن حضورنامیمون افرادضداسلام وانقلاب و... باشندچرا باتوجه به دیدن دم خروس این آقایان / عنانشان کشیده نشده وبرخوردنمی شود شایدیادتان نیست که امام (ره ) فرمودندمراقب باشیدکه انقلاب به دست نااهلان نیفتد؟ نااهل میتوانددرهرلباس وشکل وشمایل وهرپست باشد/اگرامروز برخورد نشودشایدفردا دیرباشد0
آخرین اخبار