دبیر شورای عالی امنیت ملی، التزام به قواعد دموکراسی و احترام به خواست مردم را تنها راه حل حوادث اوکراین و سوریه دانست و گفت: همه کشورها باید برای فراهم کردن شرایط جهت انتخاب آزاد مردم برای تعیین سرنوشت دلخواهشان همکاری کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،"اونگلوس ونیزلوس" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه یونان امروز (یکشنبه 24 اسفندماه) با "علی شمخانی" نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیرشورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.
 
شمخانی در این دیدار تاکید کرد: دخالت خارجی و گسترش خشونت و تروریسم نه تنها بر ضد امنیت و ثبات بین‌المللی است بلکه حامیان آنها را نیز درگیر مشکلات لاینحل می‌کند.
 
وی افزود: تنها ثمره راهبرد مداخله‌جویانه غرب در منطقه، تشدید ناامنی در عراق، افغانستان و رشد غیرقابل کنترل گروه‌های تروریستی است.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 نیز خاطرنشان کرد: دستیابی به راه‌حل جامع در گرو اثبات حسن‌نیت و عمل به تمام تعهدات توسط طرف مقابل است.
 
شمخانی تصریح کرد: در این مسیر هرگونه مانع‌تراشی و اقدام براساس تحلیل‌های نادرست و غیرواقع موجب فاصله گرفتن از فضای تفاهم و اعتماد خواهد شد.
 
وی همچنین با اشاره به سوابق تاریخی و تمدنی دو کشور بر لزوم گسترش همکاری‌ها و تقویت مناسبات در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، التزام به قواعد دموکراسی و احترام به خواست مردم را تنها راه حل حوادث اوکراین و سوریه دانست و گفت: همه کشورها باید برای فراهم کردن شرایط جهت انتخاب آزاد مردم برای تعیین سرنوشت دلخواهشان همکاری کنند. 

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه یونان نیز در این دیدار با تاکید بر دیپلماسی به عنوان تنها راه‌حل موضوع هسته‌ای گفت: یونان به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا ضمن استقبال از توافقات میان ایران و 1+5 وظیفه دارد فضای همکاری‌های اقتصادی و سیاسی میان ایران و این اتحادیه را تسهیل کند.
 
"ونیزلوس" با اشاره به پیوندهای محکم تاریخی و فرهنگی میان ایران و یونان، افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری با ثبات و شکوفا است که غرور ملی، خودباوری و نظم در آن نهادینه شده است.
 
وی، یونان را دروازه ورود به غرب عنوان و تاکید کرد: ایران نیز نقش محوری و غیرقابل انکاری در مدیریت بحران‌های منطقه‌ای دارد.
 
وزیر امور خارجه یونان همچنین اظهار داشت: همکاری میان ایران و غرب لازمه مدیریت و حل و رفع تهدیدات شکننده‌ای است که در صورت تداوم، جامعه بین‌الملل را با خسارت‌های غیرقابل جبران روبه رو می‌کند.
 
گفتنی است، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر یونان در پاسخ به دعوت "محمدجواد ظریف" همتای ایرانی خود روز جمعه وارد ایران شد.
 
"اونگلوس ونیزلوس" در این سفر ابتدا به اصفهان رفت و سپس برای دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار