"یوری آریل" وزیر مسکن رژیم صهیونیستی روز یکشنبه وارد صحن مسجد الاقصی در بخش قدیمی بیت المقدس شد که این امر موجب بروز درگیری گردید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیا الیوم، این شبکه گزارش داد:‌ مقامات بلندپایه اسرائیلی در برنامه ریزی یورش شهرک شینان به مسجد الاقصی مشارکت دارند. 

سامی ابودیاب خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، در قدس درباره یورش شهرک‌نشینان افراطی به مسجد الاقصی افزود: هجوم شهرک نشینان به مسجد الاقصی به مسئله‌ای هر روزه تبدیل شده است، اما مسئله جدید آن است که نیروهای ارتش اسرائیل از شهرک نشینان حمایت می کنند و بدون هیچ دلیلی گاز اشک آور شلیک می‌کنند و با ضرب و جرح نمازگزاران فلسطینی، بعضی از آنها را بازداشت می‌کنند. 

خبرنگار این شبکه افزود: نمازگزاران فلسطینی با سردادن فریاد "الله اکبر"، نارضایتی خود را از یورش شهرک نشینان در مسجد الاقصی اعلام می‌کنیم. محافل بلندپایه سیاسی در اسرائیل مسئول تصمیم‌گیری و برنامه ریزی برای یورش شهرک نشینان به مسجد‌الاقصی هستند. اسرائیل تلاش می کند فلسطینی ها را در مورد مسجد الاقصی در برابر عمل انجام شده قرار دهد. 

وی خاطر نشان کرد: نبود چشم انداز راه حل سیاسی باعث افزایش هجوم شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی شده است. شهرک نشینان به شدت از طرح پیشنهادی جان کری ناراضی هستند و خشم خود را در حملات به فلسطینی‌ها نشان می‌دهند. مقامات بلندپایه اسرائیلی از جمله بعضی وزرا و اعضای کنست در یورش به مسجد الاقصی مشارکت می‌کنند. 

"یوری آریل" وزیر مسکن رژیم صهیونیستی روز یکشنبه وارد صحن مسجد الاقصی در بخش قدیمی بیت المقدس شد.
این مسئله سبب بروز درگیری هایی در این منطقه شد. 

"لوبا سامری" سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفت: وزیر مسکن برای چند دقیقه وارد صحن مسجدالاقصی شد تا از این مکان دیدار کند. 

"یوری آریل" که از اعضای کانون یهود است دیدار خود از صحن مسجدالاقصی را تأیید کرد. کانون یهود از حامیان شهرک سازی در سرزمین‌های فلسطینی است. 

"آریل" گفت :  من به آنجا رفتم اما مدت زیادی نماندم تا برای پلیس مشکل ایجاد نشود. 
"سامری" بدون اشاره به اینکه دیدار وزیر عامل این درگیری بوده است گفت: تظاهرکنندگان عرب به مأموران پلیس سنگ و ترقه پرتاب کردند. مأموران نیز در واکنش از نارنجک‌های صوتی استفاده و هفت فرد مظنون را دستگیر کردند. 

صحن مسجدالاقصی تقریبا هر روز منشأ تنش بین دو جامعه یهود و مسلمان است. براساس قانون اسرائیل، یهودیان مجاز هستند برای عبادت به صحن روند اما مناسب بودن زمان آن به عهده پلیس است. عملا، عبادت یهودیان در این مکان ممنوع است و از زمانی که اسرائیل سال 1967کنترل بخش شرقی بیت المقدس ( که عرب ها اکثریت را در آن تشکیل می‌دهند) به دست گرفت این وضع ادامه دارد. 

براساس آمار پلیس، هزاران تن از گردشگران غیرمسلمان هر هفته به صحن مسجدالاقصی می‌آیند. در بین آنها ده ها یهودی ملی‌گرا نیز هستند که حق عبادت در این مکان را خواستارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار