بارندگیهای دو روز گذشته بیش از ۳۹ میلیون لیتر آب به حجم سد استقلال میناب افزود .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس سد استقلال ۲۳۰میلیون مترمکعب گنجایش دارد و آب آن برای آشامیدن مردم شهرهای بندرعباس ، بندرخمیر و روستاهای اطراف استفاده می شود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت : اکنون ۱۰۰ میلیون لیتر آب در سد استقلال میناب ذخیره شده است .

آب این سد در بخش کشاورزی ، ساخت وساز و تامین آب صنایع در بندرعباس نیز مصرف می شود.

حیدری افزود : همچنین بیش از یک میلیون متر مکعب در سد جگین شهرستان جاسک و ۵۵ میلیون متر مکعب در سد شمیل و نیان ذخیره شده است.

وی متوسط بارندگی استان در اسفند امسال را ۳۴ و دو دهم درصد اعلام کرد و گفت : این تغییرات در مقایسه با دراز مدت ۲۵ درصد بیشتر است.


حیدری افزود :بر اساس آمار ایستگاههای بارندگی این شرکت در بارندگی های اخیر بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه شمیل بندرعباس ۱۳۳ میلیمتر ثبت شده است .


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان میانگین بارندگی کشور را ۲۵۰ میلیمتر و متوسط بارندگی هرمزگان را ۱۸۶ میلیمتر اعلام کرد و افزود : از ۴۲ دشت استان ۳۸ دشت به علت افت شدید منابع آب زیر زمینی و برداشت های بی رویه ، دشت های ممنوعه اعلام شده و ۴ دشت دیگر با افت شدید مواجه است .

حیدری گفت : شرکت آب منطقه ای اجازه هیچ گونه اضافه برداشت از منابع آبی این مناطق را نمی دهد و صدور هرگونه پروانه بهره برداری جدید از این دشت ها ممنوع است.

وی به وجود ۱۵ هزار حلقه چاه و ۵ هزار حلقه چاه غیر مجاز در هرمزگان گفت : امسال ۶۰ حلقه چاه غیر مجاز پلمپ شده و برای سرعت در این کار به تسریع در صدور احکام قضایی نیاز است.

هرمزگان ۱۵ سال متوالی است که در خشکسالی به سر می برد ./س
انتهای خبر/

برچسب ها: افزایش ، حجم ، سد میناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.