عضو هیات علمی گروه آب دانشگاه شهرکرد و دبیر اجرایی همایش از ارسال یکصد مقاله به دبیرخانه دومین همایش ملی بحران آب در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

شایان شامحمدی در جمع خبرنگاران رسانه های استان چهارمحال و بختیاری در تالار کنفرانس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد گفت :مهلت ارسال مقاله به دومین همایش بحران آب تا اردیبهشت ماه سال آینده اعلام شده و پیش بینی می شود حدود یکهزار مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شود.

دبیر اجرایی این همایش بررسی بحران آب ومحیط زیست، تغییر اقلیم، خشکسالی و بحران آب، پیامدهای اجتماعی و اقتصادی بحران آب، مدیریت جامع حوضه، آمایش سرزمین و توسعه پایدار منابع آب، مدیریت تخصیص و بهره وری آب، حفاظت از منابع آب های سطحی وزیرزمینی، استفاده از آب های نامتعارف را از محورهای این همایش عنوان کرد.

وی همایش فرهنگ سازی مصرف بهینه منابع آب، انتقال آب بین حوضه ای و بحران آب، آبخیزداری و روش های نوین استحصال آب، قوانین، مقررات وجنبه های حقوقی بحران آب، بحران آب و سلامت، پدافند غیرعامل در مقابله با بحران آب و انرژی و بحران آب را از دیگر محورهای این همایش بیان کرد.

شامحمدی با بیان اینکه زمان برگزاری این همایش 18و 19شهریورماه سال 93در شهرکرد است، افزود: متقاضیان تا 15 خردادماه برای ثبت نام دراین همایش ملی مهلت دارند.

عضو هیات علمی گروه آب دانشگاه شهرکرد همچنین در خصوص وضعیت منابع آبی چهارمحال وبختیاری، اضافه کرد:براساس شاخص های بین المللی، وضعیت آب در این استان با بحران شدید مواجه است.

این استاد دانشگاه شهرکرد ادامه داد: علاوه بر افزایش دما و شدت تبخیر، الگوی بارش از برف به باران نیز تغییر یافته است.

شامحمدی تصریح کرد:مهم ترین منبع آبی چهارمحال و بختیاری به دلیل کوهستانی بودن منطقه منابع آبی زیر زمینی و چشمه و چاه است که باید با بارش برف تغذیه شود.

عضو هیات علمی گروه آب دانشگاه شهرکرد و دبیر اجرایی این همایش افزود: البته بحران کم آبی سراسر کشور را گریبانگیر کرده است به گونه ای است که حدود 300دشت به دلیل افت سطح آب های زیر زمینی ممنوعه اعلام شده است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.