فرماندار اهر،با بیان اینکه در منطقه بیش از یک میلیون رأس دام موجود مي باشد. ايجاد كشتارگاه صنعتي گوشت قرمز و ايجاد صنايع جانبي فراورده هاي لبني و گوشتي را در توسعه منطقه، افزايش درآمد روستائيان و ايجاد اشتغال پايدار موثر عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،صديقي در جلسه كارگروه آب، كشاورزي و منابع طبيعي، ايجاد كشتارگاه هاي صنعتي گوشت قرمز را به جهت موقعيت كشاورزي و دامي منطقه ضروري برشمرد.

وي، همچنين: ايجاد شهرك دامپروري را در ساماندهي واحدهاي دامي و تبديل گاوداري هاي سنتي به صنعتي ضروري عنوان كرد و خواستار تدابير وي‍ژه سازمان كشاورزي در تحقق اين امر شد.

رئيس كارگروه آب، كشاورزي و منابع طبيعي شهرستان اهر گفت: در سالهاي اخیر براي توسعه بخش کشاورزی در اهر بیش از 200 میلیارد تومان در بخش های مختلف اعم از سردخانه، بسته بندی و فرآوری های کشاورزی و طرح هاي توسعه اين بخش هزينه شده است.

صدیقی، یکی از برنامه هاي اولویت دار اين كارگروه را استفاده بهینه و مناسب از آبهای روان اعلام کرد و افزود: در این راستا در پایاب سد ستارخان و ساير مناطق مستعد كشاورزي با ارائه تسهيلات و برنامه هاي تشويقي سيستم آبياري قطره ای و تحت فشاربراي آبياري باغات و اراضي كشاورزي ترويج شده است./ش
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رأس ، دام ، وجود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.