آنچه تهران کمتر به خود دیده بازتولید آثار هنرمندان، نویسندگان و فیلمسازان درباره این شهر قدیمی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد طلوعی نویسنده در مراسم رونمایی از کتاب روایت تهران گفت: اول فروردین ماه سال 93 مقارن با 229 امین سال انتخاب تهران به عنوان پایتخت ایران است و مقارنت این اتفاق با بهار طبیعت را می‌توان به فال نیک گرفت.
 
وی در ادامه به تالیف کتاب روایت تهران از سوی تعدادی از نویسندگان اشاره و تصریح کرد: در جمع آوری اطلاعات در خصوص این شهر در ابتدا به مقایسه تاریخی تهران و نیویورک پرداختیم چراکه از لحاظ تاریخ شهر شدن هر دو تقریبا هم سن و سال هستند و به این موضوع پرداختیم که چرا هم اکنون نیویورک و تهران تا این اندازه بایکدیرگر متفاوند.
 
طلوعی در ادامه تصریح کرد: علت‌های مختلفی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام به این نتیجه رسیدیم که علت مهم این در تفاوت کم بودن بازتولید آثار درباره شهر تهران از سوی هنرمندان، نویسندگان و فیلمسازان کشور بوده است که کمتر به این موضوع پرداخته‌اند.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تالیف این کتاب به عنوان مقدمه‌ای برای توجه به این مقوله است افزود: مهمترین موضوعی که سعی کرده‌ایم با انتشار کتاب عنوان کنیم این بوده که شهر تهران را با تمام خصوصیات شهر بودنش بشناسانیم و این مجموعه سعی دارد به هنرمندان این نکته را یادآوری کنند که به این شهر مدیون هستند.
 
طلوعی خاطرنشان کرد: تهران خصوصیات مثبت فراوانی که یک شهر باید داشته باشد را دارا است هرچند با مشکلاتی مواجه است و همگی ما وظیفه داریم این شهر را پاس بداریم و به نعت آن بپردازیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار