رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کردستان، گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کردستان، در راستای حفاظت از محوطه‌های باستانی و ابنیه تاریخی در ایام نوروز ۹۳ آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، وطن دوست گفت: با فرا رسیدن ایام نوروز و حساسیت این ایام، در برخورد با حوادث و مشکلات غیرمترقبه در مناطق توریستی و گردشگری، یگان حفاظت میراث فرهنگی بر اساس قوانین و مقررات و بخشنامه‌های ارسالی از سوی مرکز برخوردهای قانونی خود را با متخلفین لحاظ خواهد کرد.

وی افزود:این یگان در تمامی شهرستان های استان فعال شده است،ودر هر شهرستان دو نفر و در مرکز استان10 نفر، در مجموع 25 نفر در طول ایام نوروز به صورت روتین به بازدید از مراکز می پردازند.

رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کردستان، بیان کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی، انجمن دوستداران محلی مستقر در روستاها و شهرها و همچنین انجمن های حفاظت از میراث فرهنگی از 25 اسفند جاری لغایت 16 فروردین، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وطن‌دوست با تأکید بر اینکه افزایش سطح آگاهی و پرسنل یگان حفاظت از ضروری‌ترین برنامه‌های امنیتی مواریث فرهنگی استان است، گفت: پرسنل یگان حفاظت در راستای رعایت قوانین و مقررات در حفاظت از اماکن گردشگری و ابنیه تاریخی استان، برای جلوگیری از هرگونه تخریب،‌ تعرض و حفاری در حوزه میراث فرهنگی بر عهده آن‌ها بوده که با اقدام به موقع در پیشگیری از این موارد وارد عرصه عملیاتی شده و کمک شایانی به روند حفاظت می‌کنند./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.