عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اخذ مالیات باید در پایان معاملات و خرید و فروش‌ها لحاظ شود چرا که اگر در ابتدای امر اخذ شود، در بحث ساخت و ساز تاثیرگذار است.

سعید زمانیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: یکشنبه هفته جاری بندی از لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم به تصویب رسید که براساس آن بساز و بفروش‌ها هم مشمول مالیات می‌شوند.

وی در توضیح بیشتر قانون فوق اظهار داشت: براساس ارزش معاملات انجام شده فروشنده‌ باید 10 درصد مبلغ فروش را به عنوان مالیات پرداخت کند.

زمانیان ادامه داد: در این حرفه فرار مالیاتی به چشم می‌خورد و کسانیکه مبادرت به انبوه‌سازی دارند سریع اقدام به فروش می‌کنند و سود اصلی را می‌برند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه بیان کرد: این اخذ مالیات باید در پایان معاملات و خرید و فروش‌ها لحاظ شود چرا که اگر در ابتدای امر اخذ شود در بحث ساخت و ساز اثرگذار است، به این معنی که موجب رکود در بخش ساخت و ساز می‌شود و به مشکل کمبود مسکن و عرضه و تقاضای آن دامن خواهد زد.

نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه افزود: نمایندگان تلاش می‌کنند در بحث طرح پیشنهادی کاری شود تا به ساخت و ساز و بحث انبوه سازی لطمه‌ای وارد نشود.

وی تاکید کرد: در اصلاح قانون مالیاتها چون بعضی بندها هنوز ادامه دارد و به نتیجه نرسیده است برخی پیشنهادها می‌تواند راهگشا باشد و این قانون اصلاح شود.

زمانیان در خاتمه خاطرنشان کرد: در بحث ساخت و ساز با توجه به قیمت مصالح و سایر فاکتورها هر کس زودتر بهره‌برداری کند سود بیشتری برده است بر خلاف سابق که به دلیل ضعف قوانین سازندگان ترجیح می‌دادند ساختمانها را خالی نگه دارند تا شرایط رکود سپری شود و بعد اقدام به فروش کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: قانون ، مالیات ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار