مجتبی صدیقی گفت:طی دو سه روز اخیر مقرری ۶ ماهه اول دانشجویان بورسیه داخل در سال ۹۳ به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های سازمان امور دانشجویان برگزار شد، طی سخنرانی گفت: در فاصله چهار ماهه از پذیرفتن سمت معاونت دانشجویی تاکنون ۲۹۰ دانشجو بورس داخل مجوز آن‌ها صادر شده این در حالی است که تعداد احکام صادره در خصوص بورس داخل ۹۶۲ مورد بوده است و دانشجویان براساس تعهدات قبلی می‌توانند بورس داخل را دریافت کنند. 

وی افزود: در سال ۹۳ بحث تبدیل بورس به داخل کاملا بسته می‌شود و هیچ تعهدی نسبت به این امر نداریم. 

صدیقی تصریح کرد: در سال ۹۲ تعداد ۶۷۷ دانشجوی دکتری از فرصت مطالعاتی استفاده کرده‌اند چنانچه در خصوص دانشجویان دکتری داخل که متقاضی بورس داخل هستند و در سال ۹۲ امتحان داده‌اند ۳۰۰ مصاحبه آن‌ها انجام و نتایج آن در فروردین ماه اعلام می‌شود. 

وی در ادامه در خصوص مقرری دانشجویان بورسیه داخل گفت: مقرری ۶ ماهه اول سال ۹۳ طی ۲ و ۳ روز اخیر به دانشگاه‌ها ابلاغ و از سال ۹۳ دانشجویان بورسیه داخل مشکل مقرری ندارند. 

وی در ادامه در خصوص تعداد دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشورمان گفت: هم اکنون ۲۸ هزار و ۳۰۰ نفر دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های داخل مشغول تحصیل هستند که اگر طلاب دانشگاه جامع‌المصطفی را کنار بگذاریم ۱۶ هزار از این دانشجویان در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم در دانشگاه‌های داخل مشغول تحصیل هستند که البته این تعداد دانشجو از ۹۲ کشور جهان هستند. 

صدیقی تصریح کرد: در خصوص شیوه پذیرش دکتری پژوهش محور نیز باید بگوییم‌ که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در این رابطه با دانشگاه‌ها قرار داد ببندند و دانشجویان را معرفی کنند چنانچه براساس این بخش‌نامه نزدیک ۱۹ هزار دانشجو درخواست خود را در نیمه اول امسال وارد سایت کرده و در ‌‌نهایت از این تعداد ۶۵۵ نفر پذیرش می‌شوند. 

 وی در خصوص لغو بخشنامه دکتری پژوهش محور خبر داد و گفت: بخشنامه دکتری پژوهش محور و شیوه آن در ۳ اسفند لغو شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار