مامورانی که درباره ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی این کشور تحقیق می کنند یک فروند هواپیمای بوئینگ را در مسیر پرواز این هواپیما به پرواز درآورده اند تا به سرنخ هایی درباره سرنوشت آن دست یابند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، یک مقام بلندپایه نظامی مالزی اعلام کرد مامورانی که درباره ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی این کشور تحقیق می کنند یک فروند هواپیمای بوئینگ را در مسیر پرواز این هواپیما به پرواز درآورده اند تا به سرنخ هایی درباره سرنوشت آن دست یابند. 

احتمال می رود ماموران تحقیق بین المللی که به دولت مالزی کمک می کنند به سرنخ هایی درباره معمای گیج کننده سرنوشت این هواپیما دست یابند. 

پرواز آزمایشی یک فروند هواپیمای بوئینگ 200-777 در روزهای گذشته با هدف بررسی امکان مطابقت اطلاعات راداری و ماهواره ای این هواپیما با اطلاعات مربوط به پرواز هواپیمای ناپدید شده MH 370 مالزی صورت گرفت.

مقام بلندپایه نظامی مالزی که این تحقیقات را از نزدیک دنبال می کند اعلام کرد این پرواز با هدف مشخص کردن مسیر احتمالی هواپیمای ناپدید شده انجام شد. 

وی افزود نتایج یافته های جدید با اطلاعات به دست آمده که نشان می دهد هواپیمای ناپدید شده مالزی از مسیر اصلی خود بر فراز دریای چین جنوبی منحرف شده ، به مالزی بازگشته و سپس به سمت دریای آندمان پرواز کرده مطابقت دارد.

وی گفت این هواپیما مطابق با اطلاعات به دست آمده از رادار نظامی به همان شیوه هواپیمای ناپدید شده به پرواز درآمد به همین دلیل توانستیم دو مسیر احتمالی پرواز هواپیما را مشخص و عملیات تحقیق و جستجوی خود را بر این دو منطقه جدید متمرکز کنیم. 

 به دنبال این تحقیقات ، "نجیب رزاق" نخست وزیر مالزی اعلام کرد اطلاعات به دست آمده نشان می دهد سیستم های ارتباطی هواپیمای ناپدید شده توسط فردی خارج از هواپیما به طور عمد قطع و هواپیما از مسیر پرواز کوالالامپور به مقصد پکن منحرف شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار