رییس سازمان امور اراضی کشور از تدوین سند چشم انداز هشت ساله امور اراضی کشور خبرداد.

قباد افشار  در نشست با مدیران جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: این سند دارای 12 طرح اساسی با محوریت حفظ کاربری، یکپارچه سازی و نظارت بر واگذاری اراضی کشاورزی تدوین شده است .

افشار افزود: سند چشم انداز برای استان ها ابلاغ و از سال آینده تدوین می شود و اجرای سند مشابه دراستان چهارمحال وبختیاری و شهرستان های این استان  دنبال می شود .

وی گفت: سختی کار مدیران جهاد کشاورزی و کارکنان امور اراضی که به دنبال مقابله باتغییر کاربری اراضی کشاورزی هستند امسال برای استان ها ابلاغ و این قانون دربرخی استان ها اجرا شده و در سراسر کشور نیز باید تا اوایل سال آینده اجرا شود .

افشار، همچنین درزمینه مشکل کمبود اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی و اموراراضی این سازمان ادامه داد: برای سال آینده اعتبارات مناسبی به این بخش اختصاص یافته است.

رییس سازمان امور اراضی کشور از اختصاص 12خودرو صحرایی به چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: 9 خودرو از این تعداد به 9 شهرستان و سه خودرو نیز به مرکز استان چهارمحال وبختیاری تحویل می شود.

قباد افشار با بیان اینکه نقشه  کاداستر ( نقشه کاربری اراضی کشاورزی) برای اراضی ملی در دست تهیه است، از مسئولان استانی اجرای سریعتر این اقدام برای اراضی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری را خواستار شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه تولید کنندگان تامین کننده بخشی از امنیت غذایی جامعه اند باید مورد حمایت قرار گیرند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.