زالی گفت: در صنعت دارویی کشور ما یک فرصت استثنایی داریم و سازمان غذایی و دارویی یک ظرفیت نهادی در کشور است و دارو یک صنعت استراتژیک است و ما امروز استقرار یک نگاه علمی در حوزه غذا و دارو را داریم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جایزه ملی کیفیت غذا دارو و بهداشت ایران گفت: سال گذشته از لحاظ مسائل اقتصادی در عرصه صنعتی و تبدیلی مسائل غذا با بحران روبرو بودیم امروز اهدای این جایزه نشانه گام بلندی در کیفیت غذا و دارو است. 

وی افزود: توجه ویژه شرکت‌ها به حوزه کیفیت نشانه اعتماد به نفس در این بخش است، زمانی بحث کیفیت یک بحث لوکس بود اما امروزه به یک بحث الزامی تبدیل شده است و حتی در حوزه دارو بحث کیفیت از بحث لزوم عبور کرده و در عرصه بهره‌وری استفاده می‌شود. 

وی ادامه داد: اختلالات کیفی می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیاندازد و باید نگاهی جدی به ارتقاء سلامت در این حوزه داشته باشیم اگر توجه به کیفیت نشود نتایج خطرناکی خواهد داشت. 

وی تصریح کرد: در کشور ما توجه به مدل‌های کیفی بسیار مهم بود و این جایزه ملی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، یکی اینکه خواستگاه این جایزه در صنعت بوده و صاحبان اصلی فرایند در این زمینه اهتمام ورزیده‌اند و این کاری ارزنده است. 

وی اظهار داشت: برای رسیدن به قله تعالی کیفیت بحث کیفیت از دالان‌های بسیار پیچیده‌ای عبور کرده است و در این زمینه مشتری مداری بحث بسیار مهمی است. 

زالی گفت: مسئولیت پذیری اجتماعی که در گذشته یک بحث زیست محیطی بود ولی امروزه به یک ایده فرا‌تر محقق شده و توجه به توسعه پایدار در آن مندرج است و بحث مهم دیگر ثبات در مقاصد است، هر شرکتی که به کیفیت می‌نگرد باید به ثبات در مقاصد در راستای همخوانی و تعهد توجه داشته باشد. 

زالی اظهار داشت: در صنعت دارویی کشور ما یک فرصت استثنایی وجود دارد، سازمان غذایی و دارویی یک ظرفیت نهادی در کشور است و دارو یک صنعت استراتژیک است و ما امروز استقرار یک نگاه علمی در حوزه غذا و دارو را داریم و به یک سطح نسبی در حوزه غذا و دارو رسیده‌ایم. 

زالی خاطر نشان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد توجه به کیفیت است و کیفیت با شالوده اقتصاد مقاومتی همخوانی دارد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار