روستای هدف گردشگری «هرسم» یکی از زیباترین روستاهای استان کرمانشاه در شهرستان اسلام آبادغرب است که این روزها خود را برای پذیرایی از گردشگران نوروزی آماده می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

روستاي سراب هرسم از توابع بخش حمیل شهرستان اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه، فاصله 15 کیلومتري شهر حمیل، 35 کیلومتري شهر اسلام آبادغرب و 90 کیلومتري کرمانشاه واقع شده است.

این روستا از شمال شرقی به کوه سراب و از شرق به کوه پنجه بانه محدود می شود، روستاي سراب هرسم در محدوده ي کوهستانی استقرار یافته، آب و هواي آن معتدل و خشک است.

«هرسم» یکی از روستاهاي قدیمی استان کرمانشاه است که تاریخ بناي آن به دوره ي صفوي مربوط می شود. مردم روستاي سراب هرسم به زبان کردي سخن می گویند و جزو ایل زنگنه هستند. محصولات زراعی روستا شامل گندم، جو، چغندر قند، نخود و ذرت است. شیر، ماست، کره و روغن حیوانی نیز از فرآورده هاي لبنی آن به شمار می رود.

«هرسم» روستایی کوهپایه اي با بافت مسکونی متمرکز است.

سراب هرسم، در داخل روستا قرار گرفته و نهرهاي منشعب از آن، مزارع روستا و نواحی جلالوند و تالاندشت را مشروب می سازد و از حواشی آن به عنوان تفرجگاه روستایی استفاده می شود.

راه اصلی مسیر غرب کشور و همچنین راه حرم امامزاده محمد (ع) از این روستا می گذرد و از اینظر شرایط دسترسی بسیار جایگاه مناسبی دارد.

همچنین این روستا به دلیل بناي زیارتگاهی امامزاده حسن(ع) پتانسیل لازم را براي توسعه ي توریسم مذهبی و زیارتی را هم دارد.

قابل ذکر است که روستای هرسم به دلیل کوچ عشایر در شش ماه از سال در نزدیک سراب، پتانسیل لازم را براي توسعه توریسم عشایري را نیز دارد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، هرسم ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.